Brunorm på gatan

2013-11-06 @ 02:56:21

Jag var nyss ute en sväng med barnen, gick fram å tillbaka på vår gata medan kody cyklade, hade phoebe i vagnen. Hörde hur det prasslade i löven, så jag stannade och tittade (stod en bit ifrån) och det var ett litet brunt huvud, på en smal liten.., kropp. Jag tänkte att ormarna nog inte är så små så vi gick hem. Kollade dock upp brunormar på Google, och bebisarna är visst så små, så jag ringde till "kommunen" och dom sa att dom inte kan skicka ut någon om jag inte vet var ormen är just nu, så om jag kunde gå ut med en handduk/filt och slänga den över ormen, om den är kvar, och sen ringa medan jag vaktade ormen så kunde dom skicka ut en ranger som kom och tog den och flyttade den åt mig. Alternativt döda den. Ehm, det låter väl inte riktigt som nåt jag har lust att göra... Men sen vill man ju inte ha ormar på gatan heller...
Sickens dilemma!


Kommentarer

Postat av: emma

fy fabian att ha ormar vid sig. Jag hade börjat gråta och fått panik! Hoppas ormen försvann och inga fler ormar kommer vara vid er!

2013-11-12 @ 11:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback