Melbourne

2017-03-02 @ 12:28:39
Efter ett par dagar i wycheproof var det dags att röra på oss igen. 
Eftersom vi bara spenderade en dag i Melbourne häromveckan bestämde vi oss för att hänga här lite till, se mer av staden. 
Vi var framme vid lunch efter en tre timmars resa, bokade in oss på ett centralt comfort inn och vandrade runt!
Jag är helt förälskad i Melbourne museum! Vi var lite sena och hann bara vara där i 30 min innan stängning, så vi går dit skapligt imorgon, så vi hinner se allt ordentligt. 
Vi gick runt i en vacker park efter, barnen lekte vid en stor lekplats och vi avslutade dagen med mat på en grekisk restaurang. 





Lite "under ground" utforskning! 


Har kommit fram till att barn inte behöver gå i skola, dom behöver vara på semester! Så mycket dom har lärt sig, och frågorna vi får av Kody; "hur gör man metall?" "Hur gör man glas?" "Varför växer inte björkar i Australien?" 
Vi lär oss något nytt varje dag tack vare Kodys frågor ☺️

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Ja, ni gör verkligen allt rätt! så härligt ni har det och jag är glad att ni gillar Melbourne! Det blir så nära menar jag, flygresa mellan Adelaide och Melbourne lite då och då! Man kan ju alltid drömma menar jag!

2017-03-03 @ 08:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback