Stopp och belägg

2012-10-25 @ 05:44:21

Det sa kroppen idag. Efter att jag lämnat kody på dagis så kom jag hem och satte igång symaskinen men kände att jag höll på att falla ihop av utmattning. Så inget gravidsim idag, jag micrade gröt och gick till sängs. Är inte förkyld eller influensasjuk, jag är bara så trött.
Funderar på om kombinationen gravid+äter ej rött kött eller järntabletter+inte heller linser eller mycket grönt har något med saken att göra?
Ska se om Jack har tid att åka till Apoteket kanske och köpa receptfritt järntillskott i eftermiddag. Han har förövrigt köpt en ny maskin för 140 tusen kr drygt, hämtat den idag och är påväg hem, så honom ser jag nog inte på ett tag - boys and their toys.
Men han skulle köpa med sig pringles hem iaf, massa järn i det eller hur?


Bilden på kody är från igår kväll, han var mycket trött och kämpade hårt för att hålla ögonen öppna. Varför är det så farligt att sova?

Ha det gott, imorrn räknar jag med att vara larvigt pigg!

Ciao


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Att vila är nödvändigt Suzz och lite extra järn kan nog inte skada.
Kodypojken, det kommer en ålder när du inte vill göra annat än at sova...

2012-10-25 @ 07:28:21

Postat av: Ryssan

Spenat är mycket järn i tror jag, överhuvudtaget gröna bladgrönsaker (ja inte gurka eller isbergssallad då förstås..), broccoli är ju smarr :)
Ägg, ekologiska så borde det lösa problemet du mailade om. Pringles tror jag inte har nåt högre järninnehåll dessvärre ;)

2012-10-25 @ 21:02:57
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Mamma Pia

Jo, förvisso har du rätt Cathrine men det där med Pringles får vi nog diskutera...

2012-10-26 @ 07:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback