Värmebölja!

2012-01-23 @ 01:11:58
Vilken underbar dag vi hade igår! 37 grader varmt, så vi fixade iordning lite mackor och stack iväg till port willunga, finns en jättefin strand där med turkost vatten, jättefint! Hade med oss parasollet som vanligt och till Kody köpte vi en uppblåsbar delfin på vägen dit! Den är för 3 åringar så han kan inte sitta på den själv, då tippar den, så jag fick hoppa på bakom honom och sen simmade vi runt bland små vågor, det var jättekul! (finns bild på facebook) Lite glass fick vi i oss med innan det var dags att åka hem! Tar ca 30 min att åka till port willunga, så jag fick lite mer körning att skriva in i min övningskörningsbok!

Jag ska försöka hitta en ny instruktör den här veckan och boka in en lektion till nästa vecka hade jag tänkt, körkortet ligger relativt nära nu, men jag måste lära mig att köra som "dom" vill innan jag kör upp, annars är det bara slöseri med pengar!

Det ska vara över 32 grader hela veckan, 37 idag, 34 imorn osv.. Tror jack kommer hem redan vid ett idag så jag och Kody kanske kan bli avsläppta vid en pool medans jack grejar lite i eftermiddag.

Vi var och tittade på ett hus igår som varit till salu rätt länge (åkte förbi påväg hem från stranden och upptäckte att dom hade en öppen visning!!) och det var inget fel på huset, hade mkt potential men inte tillräkligt med garageplats för alla verktyg och gymmaskiner så det blir inget med det huset!

Ikväll är det zumba med jenny, ska bli kul! Jag har dock haft nått konstigt ont i armen ett par dagar som inte lät mig sova ordentligt inatt, som en muskelvärk, eller blåmärke på benet inuti armen känns det som.. ska äta panodil idag ifall det är något inflammatoriskt (?), kanske kan hjälpa. Har inte tränat eller slagit mig så jag vet inte varför det gör ont. Hoppas det går över lika fort som det kom.

Dags att vika tvätt och hänga upp handdukar jag precis tvättat, sen ska jag och Kody hitta på någon smarrig lunch, igår till middag kokade jag baby potatis, som färskpotatis, gräddfil med gräslök och mumsiga persiljejärpar och kors i taket, Kody åt potatis och ÄLSKADE järparna! Min lilla snus som inte brukar äta för mig, det gjorde mig glad! Han är helt enkelt en unge som äter på eftermiddan/kvällen, inte så mkt på dagen. Kan jag väl leva med antar jag! (järparna var riktigt smarriga och det var kul för jag körde utan recept, och har aldrig gjort järpar förr!)

Dags att börja dagen! Ha det gott mina vänner!
Ciao

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Låter som en kanondag! Dit måste vi också åka! Kram!

2012-01-23 @ 07:55:02

Postat av: Johanna

Åhh vad härligt det låter. Här är det inte riktigt lika varmt som hos er men vi håller värmen ;) Hoppas ni får en lika härlig dag idag... Hälsa killarna från mig och Emmi.

2012-01-23 @ 09:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback