Snustuta!

2012-01-20 @ 07:01:10

Idag låg jag och drog mig ca en halvtimma längre än Kody egentligen ville, och när jag slog upp ögonen tills slut efter att ha lyckats blunda ända till 9.30 (!) så insåg jag att det var fredag! Och idag hade jag och Kody sagt att vi skulle träffa några från mammagruppen. Klockan 10.30!
Så upp for jag, på med kläder, borsta tänder och hår, på med lite mascara, packa ihop en blöjväska, fylla på vatten, hitta kodys strumpor och skor, slänga i allt i barnvagnen, på med kläder på Kody, slita med en banan och en nektarin och ut genom dörren for vi kl 9.50! Skynda oss till tåget och hinna perfekt till avgång 9.58, vila på tåget och äta frukt och komma till lekträffen prick 10.30 efter 10 minuters rask gångtakt från station! Puh!

Det var trevligt att träffa några mammor som jag vanligtvis inte pratar speciellt mkt med, och efteråt fick jag och Kody skjuts hem!
Efter det har dagen mest involverat lunch till Kody, sovstund för Kody medans jag letar välgörenheter där jag kan skänka saker direkt till behövande istället för röda korset och sen en majskolv var när Kody vaknade!
Fick även ett samtal från Kodys läkare, hans testresultat från urinprovet vi lämnade i måndags hade kommit tillbaka negativt! Skönt! (vi lämnar kissprov för Kody en gång i månaden eftersom han redan lidit av 2 urinvägsinfektioner i sina dar, läkarn är orolig att problemet kommer innifrån urinblåsan, väntar även på att mothers and children sjukhuset ska ge oss en tid för ett litet ingrepp involverande en katheter och radioaktiv västka!)

Kody har växt ur alla sina kläder han har så jag har slängt ytterst lite sparat ett par plagg till nästkommande barn, när det nu än sker, och packat ner det mesta som jag som sagt letar välgörenhet att skänka till! Så jag köpte 4 nya t shirtar och 2 nya par shorts idag till honom. Så nu har han nått att ha på sig iaf! Allt va på rea med så det va kalas!


Dags att hänga upp tvätten!
 Ciao!


Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Snabbt jobbat!

2012-01-20 @ 07:32:05

Postat av: emma

Imponerande att du hann på så kort tid att fixa allt :) Super, hur är vädret hos er?



Hälsa familjen.

Kram

2012-01-20 @ 16:43:54
URL: http://emma86.spotlife.se

Postat av: Ryssan

Sånna insamlingar kan vara tricky att hitta, brukar isf vara nån busslast som ska till nåt sånt land. Finns det ingen lokal organisation?

Tycker doktor överreagerar nu när han varit frisk så länge, radiokativt känns som onödigt ont.

2012-01-22 @ 16:38:56
URL: http://superbeb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback