lördag

2012-02-03 @ 23:36:46
Idag har vi mycket att göra!
Kody fyller 2 år "gammal" på måndag, men vi ska ha kalas imorgon, söndag, så idag ska allt förberedas!
Jag har ändrat mig ang. smörgåstårtorna, det blir bara en, den med räkor och crabsticks men jag skippar laxen, den blir kalasgod ändå. Den ska jag göra idag!
Jack kommer grilla korv och kotletter att bjuda på till dom som är suspekta (eller gravida, eller gluten-intoleranta suck) om smörgåstårtan! Det kommer en svensk tjej så hon kanske smakar lite iaf!

Som tårta i år blir det en marängsvisch, kommer hacka upp banan och ställa fram brevid glass, grädde, maränger och kolasås så får alla själva välja vilken mängd dom vill ha, (jag har tyvärr ingen stor fin skål att ha det i) och till Kody kommer jag fixa en skål med ljus som jag sticker ner i banan som han får blåsa ut! Fick ett jättefint ljus av mormor och Ann, en stora 2a i blått och glitter! Fick även lite andra kalasgrejer av dom, hattar och partypåsar osv som vi kommer använda! Jättekul, blev som en present till mig :)

Så jag ska packa ihop partypåsarna idag med, behöver bara göra 4 st iår, blir ett lugnt kalas!

Sen är det ju städning av insidan av huset som kan va bra när det kommer folk, jag dammsög och skurade i torsdags så det är inte så värst skitigt, men när man har barn finns det alltid lite att plocka upp! Det jobbiga är att städa till det på uteplatsen så det ser barnvänligt ut igen! Men det tror jag att Jack får göra! Han är och jobbar för tillfället så vi får se när han kommer hem.

Jag har iaf slagit gång en tvätt redan, frukosten är avklarad och vikning av tvätt står först på schemat. Sen ska vi hinna handla present till Kody med, jag vet inte vad han ska tänkas få, en bok med klistermärken blir det iaf för det tycker han är roligt att sysselsätta sig med, och en ny tandborste :) Funderar på en sån här faktiskt




Bra för motoriken och balansen! Men han har ju bara inomhus att åka omkring på den, inte så skoj kanske..

Dags att ta tag i denna lördagen!
Ha det så bra!!

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Ha ett jätteroligt barnkalas Kody! Grattis på måndag!

2012-02-04 @ 21:18:31

Postat av: Lisandra-Milos mamma

Stort grattis till Kody på hans 2 års dag:)

Kram

2012-02-06 @ 14:15:57
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback