36

2012-12-28 @ 22:58:57

Klar med vecka 36, går idag in i v 37 vilket betyder att bebisen är färdigkokt om 7 dagar - välkommen ut!
(bebisar anses vara "klara" mellan v37-42, due date beräknas V40 men endast 5% kommer på det datumet.)

Kodys förlossning i snabba drag;
V38+6 dagar gick vattnet runt 7 på morgonen.
Ca 9 timmar senare började förlossningen.
Ytterligare 9 timmar senare var han född, klockan 01.05.
(v39+0)

Så jag håller ju tummarna att den här bebben inte är alltför bekväm och kommer lite innan den 26e januari då det är beräknat - australia day.

Har allt hemma som jag kommer behöva med en gång, köpte 108 blöjor och kände mig nöjd men kom på att man byter på nyfödingar upp mot 12 ggr om dagen men men, vi har första veckan kirrad iaf!
Bebissäng, lite kläder, babybad (handfat i tvättstugan), skötbord, bröstpump, en napp ifall att och även nappflaska ifall att. En steriliserare behöver jag men det är inte livsnödvändigt eftersom man kan koka flarrerna i vanligt vatten om det skulle va så.
En termometer behöver jag förresten, det är ju bra att ha! Får bli denna veckas prio.

Nu ska jag gå upp, mina killar ligger fortfarande och snusar sött, ha det gott!


Kommentarer

Postat av: Martina

Du låter redo!
Sweet att Kody kom så tidigt. Valle kom 39+5.

Ja va fan, om bebben ändå är färdigkokt är det väl bara att komma ut?!

Min kompis har 2 ungar, gick över typ 3 veckor med båda. Så det ligger väl i generna? Anyhow har jag pratat om detta tidigare med min mamma som fött 4 och hon sa att nr 2 är lättast. Så det här blir nog bra, tänk vilken spännande inledning på det nya året!

2012-12-31 @ 09:40:21
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback