Hus och Sverige!

2012-04-19 @ 11:06:09
Nu har husköpet gått igenom, så spännande! Vi har köpt ett hus!
Inflyttning kommer ske om ca 4 veckor, Jenny har lovat att ha hand om Kody en dag så att vi kan flytta allt, det är snällt, annars flyttar vi alltid med Kody och det kan bli lite svårt eftersom Jack i princip får göra allt själv medans jag har hand om Kody!
Jag packade första flyttlådan idag så nu är det igång på allvar!

Det kan nog även bli så att jag och Kody kommer hem en sväng till sverige sommarn, Jack kan tyvärr inte följa med för det är helt enkelt för dyrt. Vi satsar på att komma hela familjen till nästa sommar 2013, och då även ta en veckas semester i Italien, gärna med Kodys mormor morfar och moster med, men det kan vi ju prata mer om när vi ses!
Skillnaden om vi kommer till sverige den här sommaren jämtemot när vi var i sverige förra sommarn är att den här gången har jag ju ett liv här. Jag har vänner. Jag har körkort, behöver inte sitta hemma hela tiden. Kody har lekgrupper vi går på. Vi kommer även ha ett eget hus den här gången som man kan greja i! Och jag kommer ha lite extra svårt att lämna Jack den här gången, förra året bodde hans bror hos honom så han behövde inte vara ensam utan hade mer som "semester" från familjen, på gott och ont. Mest gott tror jag haha! Men den här gången kommer han vara lite ensam och då känns det ju inte så roligt från min sida heller. Å andra sidan kan han ju ha bbq fester i nya huset och jaa, spela extra mycket lacrosse!

Och jag har så många jag vill träffa i sverige, och Kody vill åka till sverige och gå upp till valla och gamla linköping, åka till sommarstugan utanför tranås, leka i parken utanför mormor och morfar, leka med chanel och moster, leka med gammelmostrar och gammelmormor och bada i gammelfasters pool! Säkert gärna köra runt på gammelfarbrors fyrhjuling oxå! Och Kody verkligen längtar tills han får dela en svensk pizza med sin mamma!

Ja det är ju inte gratis så vi får väl se hur det blir! Jag får återkomma om detta!





Världens sötaste lilla nöt på stranden!









En hårt arbetande australiensare med fin bil och fruga!


Jack är på lacrosse träning ikväll, jag har hyrt film som jag ska se när jag har nattat Kody om ca 30 min, han ser för tillfället på Pippi som han fått av sin snälla gammelmoster Eva!

Hoppas ni har det bra allihopa!

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Martina

Ja det är tunga beslut. Typiskt att Australien ligger så långt bort... Men naturligtvis röstar jag för Sverige! Lekdate med mig och Valle kanske passar?



Och han är ju huur söt som helst, Kody!!

2012-04-19 @ 12:26:36
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: emma

Skönt med huset och jag förstår dig med att det känns svårt denna gång när du kommer till Sverige med allt. Men jag röstar för Sverige för att få träffa er igen. Vore roligt och mysigt.



Vilken söt bild på Kody och härlig bild på dig och mannen i ditt liv :)



Kram

2012-04-19 @ 21:39:33
URL: http://emma86.spotlife.se

Postat av: Anonym

2012-04-20 @ 07:53:44

Postat av: Mamma Pia

Jaaaa, kom til Sverige i sommar!!! Och nästa sommar vore så roligt om vi alla kunde bila till old Italy! Hoppas hoppas på positivt besked om sommaren 2012!!!

Hälsa den underbaraste lila sötnöten av av dem alla!!!

Ps. Alla barn är underbara e klart, men Kody är ju våran sötnöt!

2012-04-20 @ 07:55:57

Postat av: Lisandra

Grattis till huset:) såg jättefint ut på bilderna:) ser fram emot att få se mer:)

2012-04-20 @ 23:38:05
URL: http://lizzzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback