Soppa = mumma

2011-10-13 @ 02:25:57
Det verkar gå bra på jobbfronten för Jack och det är ju roligt!!

Adelaides väder är så konstigt. Igår var det 21 gradermen "real feel" som dom kallar det här gör att det känns som 26 grader. Trevligt alltså, men alltid lika svårt att klä sig...

På måndag börjar jag och Kody på playgroup, det ska Cathrine få följa med på när hon är här, det är i brighton/seacliff så det blir tåg dit och hem. Men medans Cathrine är här så gör vi nog så att vi går och tar en glass/promenad vid stranden efteråt! Kody kommer säkert somna gott i vagnen efter play gruppen med!
Jag måste faktiskt kolla upp så jag har rätt address! Och kolla hur jag hittar dit från tåget men om jag minns rätt så ligger det bara en gata upp så kanske 300 m? Det märks...

Tänkte kolla upp simgrupp med när Ryssan kommer, hon kan ju inte simma... Hehehe nävars det är ju Kody som inte kan simma än! Han var inte jättepepp på de när han var yngre, jag simmade med honom innan han kunde krypa ens så hans självförtroende var inte på topp, jag tror det kommer gå mycket bättre den här gången!

Vi var på ett lekcafe igår, vid 11, fy fan vad folk det var där. Det är sånt fruktansvärt liv, det är en fjärdedel så stort som busfabriken med minst lika mycket ungar. Kody är i 1-4 års avdelningen, men så komemr det äldre ungar och knuffar undan dom små och är allmänt livsfarliga! Satans föräldrar att inte hålla ordning på barna, det var 10 åringar där inne vid ett tillfälle, som bråkade i hoppborgen, ena killen brottade ner den andra höll fast honom i håret och sparkade honom i revbenen! Stackars småttingar blev livrädda!
Och känner man australienarna rätt så åkte nog den killen hem och fick stryk han med...
Min vän berättade häromdan att hennes mamma brukade piska henne och hennes syster med en sån där gammeldags diskborste som har stål stickandes ut på slutet... Aj!!?? Nej, jag är strängt emot att aga sina barn. Det lär dom bara att det är ok att slå dom som är mindre.

Kody åt faktiskt lite mat igår inga nyttigheter direkt, pommes... Men bara han får i sig nått. Sen åt han ett par yoghurtar och broccolisoppa... Så det är ju bättre än inget! Han ska få en yoghurt nu hoppas han äter den sen blir det dusch och middagslur!

Förresten, en film ni kan skippa att se är Thor. Handlingen hann inte med att betyda nått för dom hade så bråttom att komma nån vart. 

Nån som har gott recept på soppa förressten? Jag är på sopphumör!

Dags att hänga upp tvätt innan jag glömmer det med!

Om 6 dagar kommer Ryssan WOOOHOO! 




Vaddå, tittar inte ni med på TV med durkslag på huvet?

Ciao


Kommentarer

Postat av: Ryssan

Låter lysande med simgrupp, jag behöver fräscha upp kunskaperna innan jag ger mig ut i havet ;). Lugnt att vi ska gå, vi ska gå så mycket att benen blir seniga!

2011-10-13 @ 10:39:05
URL: http://catenett.blogg.se/

Postat av: Mamma Pia

Nää Kody, durkslag har jag inte testat, det kanske blir jätteroligt att se på tv då!!!Kram!!!!

2011-10-13 @ 14:32:50

Postat av: emma

Vilken söt bild på Kody, får ta över hans stil med tv-tittande :)

2011-10-15 @ 15:40:27
URL: http://emma86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback