Bakande dagar

2011-10-05 @ 13:48:46
Sådär ja, nu ligger man och barn i sängen, klockan är 22 och jag har precis kokat ihop 4 portioner välling. Kody har inte ätit mycket den senaste tiden när han varit sjuk, han äter fortfarande inte så mycket som jag vill att han ska, så jag får smyga in lite hemmagjord välling då och då. Dom har inte välling i Australien, bara ersättning, och det räcker om han dricker det morgon och kväll.

Han vägrar äta smörgås, rostat, frukt, omelett, potatis, kött, grönsaker, yoghurt osv... Om någon har ett bra sätt att få en trotsig 20 månaders att börja äta ordentligt igen så dela gärna med er!!??
Jag vill inte ge honom en massa sockriga saker, men efter 7 dagar att inte äta ordentligt så gav jag honom vad som helst kändes det som! Vad som helst bara ungen äter! Så nu vill han självklart nyttja detta och bara äta sockrig mat. Haha dom är inte dumma dom små liven!

Vi fick äntligen en ny diskmaskin idag iaf, jag kör första maskinen nu! Ägarn har slängt ut hela 2000 kr på maskinen, haha, så den är lite ur tiden men den är ju sprillans ny så jag ska väl inte klaga antar jag!

Annars bakade jag pita bröd idag till Jacks förtjusning, dom säljer/äter inte pita bröd här så han har aldrig ätit det förr! Lite gurka tomat svamp ost och köttfärs med mumsig hemmagjord kebabsås blev det till, mkt gott och räckte även till en matlåda till Jack till imorrn!

Jag är in the market of att skaffa mig en symaskin, jag har fått dille på att sy kläder! Till mig själv mest, och jag minns att jag inte var så duktig på det när jag gick mode sömnad kursen men jag var ju även fjortis så det hette duga och ville inte ha nått med skolan att göra alls så jag var rätt kass på allt faktiskt.. Förutom träsljöd, där fick jag mitt enda MVG... Jätteskumt.
Så jag tänkte att nu när jag är "vuxen" eller vad jag nu än är, mer engagerad kanske stämmer bättre, så kanske mina kläder blir kanoners! Jag tänker inte skaffa en overlocker maskin med en gång, det går att sy enkla kläder med vanlig symaskin. Det har jag läst på internet.

Jag har lite att styra med i köket innan jag joinar familjen i snooze-ville, det blev översvämning under handfatet idag så en massa kartonger som jag använt till återvinning har blivit blöta så jag ska ta och slänga det så jag inte behöver vakna upp till det imorn!

På tal om imorn, då kommer Erin och hennes son Thomas över och leker! Och imorse kom Wendy och hennes son Dylan över en snabbis, vilket resulterade i att jag fick äta morotskaka till frukost! Kody vägrade smaka. Your loss

Dags att arbeta lite till innan sängen kallar! Ha det gott mina vänner, om 14 dagar är Syster här! Eller som min kanadensiska vän Trevor skulle sagt "Fodjorton"

Ciao

Kommentarer

Postat av: Martina

Sy kläder låter skoj! Har också varit sugen på det,själv e bästa dräng liksom, ser alltid massa snygga kläder på folk som jag inte hittar i affärerna..

Ja det är ju svårt o mata en envis liten kille. Valle har ju alltid varit stor i maten så honom kan man "svälta" lite om han inte äter, till slut äter han ju. Fast andra barn äter kanske inte alls. O han är väl hyfsat smal Kody?

2011-10-05 @ 23:43:43
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: Ryssan

Du klarade ju en hel barndom utan att äta, så det är nog lugnt :P. Nyponsoppa (supersockrigt, i know)? Han äter säkert holidaydip och gurka annars :)

Sy är aptråkigt... bara att sy in jeans är ångestframkallande ju och då snackar vi raksöm på fri hand..

2011-10-06 @ 10:03:33
URL: http://catenett.blogg.se/

Postat av: Eva

Jag hade gett vad som helst bara ungen äter :)

Milo hade en period han gick ner i vikt massor. Han var som ett skelett, han ville typ inte äta något, men det gick över :)

Det får verkligen i perioder det där med ätandet. Men välling är något som alltid går hem hos Milo :)

Hoppas allt är bra med er! Kram kram

2011-10-06 @ 15:43:06
URL: http://fonmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback