2 gröna gubbar....

2011-02-08 @ 06:50:14
Missade jag vid övergångsstället idag, jag stog och skakade och grät och försökte samla mina tankar!

Förbannade Australien!

Ja det är ju tisdag, så det va dags att skjutsa Kody till dagis, så packade hans väska och vi gjorde oss klara, vid 11.30 gick vi ut till cykeln, kollade igenom hjälmarna och cykeln för kryp som vanligt, man vet ju aldrig!!
Hoppade på cykeln å drog iväg! Efter ett par kvarter är det en stor väg vi måste gå över, det är lixom en gång man går in i, trycker på knappen och väntar på grön gå-gubbe...
Vänder mig om till Kody för att kolla så han har kul, å FYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAN, på hans hjälm kryper en stor huntsman omkring!!! Panik, instinktivt vill jag släppa cykeln och springa därifrån, men fan, Kody sitter ju fast, OCH, det är ju på hans hjälm spindeln är!!!!
Knäppte upp hans hjälm och slog av hjälmen så den nästan flög ut i vägen, och som tur var så hann inte spindeln springa ner i springan på hjälmen och ner på Kody huvud, fan du vet jag inte vad jag gjort!

Jag är livrädd för småkryp, alla som känner mig vet detta, men när småkryp inte längre är små, utan tarantella storlek, då är det inte kul längre!

Ja jag hade alltså slagit av hjälmen från stackars Kodys huvud, alla bilister måste trott att det var grov misshandel på gång ("mamman attackerade sitt barn!!"), och trots att jag va i chock så ville jag ju inte att Kody skulle va rädd, så han fick en kram, samtidigt som jag genomsökte honom efter fler spindlar. uäääää...!
Skakade jättemycket så jag va tvungen att ringa Jack, men han är ju australienare så han förstod inte riktigt varför jag va så upprörd :)

Ialla fall, jag tittar ner å ser att spindeln är påväg mot oss igen, backar upp cykeln, tar på Kody hjälmne, trycker på knappen igen och får grönt så vi cyklar fort därifrån, men hela vägen till dagis kändes det som jag hade spindlar överallt, å jag vände mig om 100 ggr för att kolla så Kody va spindelfri!

Mycket traumatisk dag med andra ord!


På mitt barns cykelhjälm!! På mitt barns huvud!! AAAAAAAAAAAAAAAAHHH!!!!!

Kommentarer

Postat av: Sofie

Fy f_n vilken äcklig en! Förstår att du blev rädd! :) Jag hade nog svimmat, kram

2011-02-08 @ 08:34:42
URL: http://sofnys.blogg.se/

Postat av: Martina

Aj aj aj vilken läskig en!

Ja det är väl knappast så roligt när man vet att krypen kan vara farliga liksom...

2011-02-08 @ 10:31:03

Postat av: emma

jag hade fått panik...

Suzz du bor i fel land för småkryp. Ta med familjen + vädret till Sverige ;)

2011-02-09 @ 18:20:11
URL: http://emma86.blogg.se/

Postat av: Ryssan

nasty shit... hoppas du slipper flugor på kudden efter detta... :P

2011-02-09 @ 20:06:27
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback