Nesting nesting

2010-01-30 @ 02:18:24
Jag borjar bli trott pa det har nu, samtidigt som jag ar fruktansvart van vid det.
Om tre dagar ska vi till barnmorskan, tjoho, det ska bli kul o se vad hon har att saga, da ska vi ga igenom fodelseplanen har jag bestamt!

Vi behover fortfarande kopa ett par toppar till lillen, ett baby badkar (balja) och en sopptunna till blojorna att ha brevid skotbordet, sa smidigt som mojligt vill jag ha det. Sen tror jag inte det ar sa mkt som behovs fixas innan han kommer, linne och balja ar inte hela varlden om det inte finns med en gang, vi har ju ett handfat, hehe... :) Men den dar sopptunnan vill jag garna ha alltsa!

Idag ar vi 38 veckor, borjan av v 39 alltsa, sahar kul ar det



Men titta sa langt ner han har lagt sig nu, vilket ar ett maste for att saker o ting ska ga val!
Vilket aven betyder att jag knappt kan ga langre, mina hofter ar inte riktigt med pa noterna! Sa jag masta stanna upp ibland i vad jag an gor och leka Shakira o vicka pa hofterna, 2 ganger hande det i mat affaren igar! Man far ju inte va blyg! Bast ar att Jack borjar dansa han med sa jag inte ska kanna mig dum, hehe, vilket gor att vi bada ser ut som idioter nar vi handlar mat!

Idag ar Nick, agaren har, och lagar taket i garaget, byter ut trasiga spegeln i knoddens sovrum, och snart kommer det nan som ska fixa glasdorren i koket, yey, sen e allt klart!
Igar kom elektrikern och fixade en av vara "hotplates" som inte har funkat sen vi flyttade in, sa nu kan vi laga mat pa 4 plattor samtidigt, antligen, far bli en harlig stek med sas o potatis/ris och morotter den har veckan sa jag far anvanda alla plattorna!

Men lite nervigt borjar det bli nu, man vet ju inte hur lange till man ar gravid, och jag har inte borjat frysa in matlador som ska va sa smidigt forsta dagarna nar man kommit hem fran sjukan. Och grabbarna grus som skulle ge oss en micro i brollopspresent har annu inte hittat en micro dom vill ge oss, sa vi far val se vad som hander dar, annars far vi kanske kopa en sjalva helt enkelt!

Nej nu ar det dags for mig att leka hemmafru, agarn och allihopa vill nan ha lite laskeblask, det ar sa jakla varmt ute idag!

Sen ska vi aka ner till Marion shoppingcentre och se om vi hittar nan liten sopptunna, om det inte blir havet nere i Brighton istallet, vi far se, det vore ratt skont att flyta omkring lite. Dromde dock att jag blev attackerad av hajar sa kanske inte ar sa bra idag!

Hej sa long fran en trott tjockis!

 
God morgon!

Kommentarer

Postat av: the Writer herself

SOPtunna

2010-01-30 @ 02:22:02

Postat av: Mamma Pia

Allt låter bra tycker jag, hang in there, vi kör lite tankeöverföring till knodden att det är dags att kika ut. Hälsningar från en som INTE KOM UPP PÅ HÄSTEN UTAN PALL! Stretching på schemat! Ha det jättebra, kram från alla i Mjölby och Tranås!

2010-01-30 @ 12:00:53

Postat av: Eva

Hej Suzz! Ja nu kommer han snart, och jag tror han kommer att ha bråttom ut för att träffa sin mamma! Det kommer att gå jättebra Suzz. Idag har jag köpt garn och ska sticka något kul och originellt, hittar på själv för till den här gossen duger inget som redan finns, här ska skapas av gammelmoster!!!

TUM TUM TUM SUZZ OCH STOR KRAM FRÅN EVA!

2010-01-30 @ 13:42:06

Postat av: Cathrine

Två toppar köpte jag igår, fast dom är långärmade, men tunna. Anyhoo, skickar så snart jag lagt nåt mer i paketet, några gamla dvd-filmer av varierande klass medföljer som du kan somna till mellan feedings!

2010-01-31 @ 19:11:33
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback