Update!

2010-01-07 @ 04:08:26
Dags för en uppdatering från landet Down Under!
Bebisen har varit duktig, lagt sig åt rätt håll, alla problem vi har blivit tillsagda att vi har, har försvunnit, puts väck, vilket är helt absolut underbart!! Inte alls trodde vi att det skulle gå såhär bra ju! Så det blir inget inplanerat kejsarsnitt som vi hade väntat oss, puh, känns skönt!

Ja, nu ligger han ju inte perfekt precis, han gillar att va lite sne tydligen, bilden nedan visar att hans rygg ar till vänster, och han ligger böj så hans rumpa är åt höger :) Läskigt va!



Och jag säger HAN för det är definitivt en pojke!
Vi vet att hans mellannamn kommer vara Jack, och vi pendlar nu mellan två olika förnamn, kan inte bestamma oss riktigt, men nu har vi 2 namn vi gillar, så när vi träffar honom ska vi nog lyckas lista ut vad han ser ut att passa i! Så spännande!
Jag drömde inatt att vi hade tvillingar, så den ena hette K*** och den andra hette C***, så det passade ju bra.















Ja nu är det inte långt kvar, läkarn sa att vi har en normalstor bebis, och att han förmodligen kommer väga lite drygt 3,5kg, låter bra tycker jag!

Folk vägrar ge sig med att påpeka hur stor jag är, ''inte en chans att det bara är EN där inne'', jodå, bara ett barn.

Busschauffören frågade om jag ville ha hjälp att kliva av bussen häromdan, det var ju trevligt av honom, men nej tack det behövde jag inte, fick till svar ''annars hade vi kunnat RULLA av dig hahahaha''. Jäääättekul ha. ha. ha.

Folk förstår verkligen inte att det faktiskt inte är en snäll sak att påpeka hur stor man är! Vad ger främlingar rätt att påpeka hur gigantiskt stor min mage är? Jag förstår inte...

Bäst var ändå när jag va inne i en affär, och en gammal tant fick syn på min mage (seriöst, hon såg inte MEJ, bara min mage) och hon gick fram till mig och la handen på min mage...???? Sen sa hon ''Jag hade oxå en sån där'', jaha har du barn sa jag, nej ''en navel som sticker ut.''
OCH?
Sen började hon prata om sina sju barn, hur hon kom ihåg hur jobbigt det kunde vara när folk var påflugna och bla bla bla (hela tiden höll hon handen på min mage)....!
Näe!

Jag ska se om jag kan hitta en sån där tshirt som säger ''Hands OFF the bump!'' Då borde väl folkändå fatta eller?


Uppdatering om mitt tomatland, det är över 40 tomater där, men dom verkar ha svårt för att mogna och bli röda, nu har jag bara en massa gröna tomater där...

Vänta nu.... Stekta gröna tomater, vad heter den på engelska? Svinbra ju!






Ja jag hade inte riktigt nåt att skriva men kände att det va dags för en uppdatering.

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Eva

Hej Suzz! Så roligt att se din fina mage, (notera att jag inte sa stor). Du ser då verkligen ut att må bra och grabben har varit bussig att lägga sig rätt, toppen, det kommer att gå bra det här. Förstår att du nu väntar på att han ska vilja komma ut, och jag tror faktiskt han väntar till 9:onde februari, för han vill ha samma födelsedag som sin gammelmoster!!! Vi tänker alla på dig Nonnis, STOOOOR kram!

2010-01-07 @ 11:59:19

Postat av: emma

Vilken gosig mage du ser ut att ha, men kan tänka mig att det är jobbigt att vara gravid i erat klimat nere i OZ. Skönt att den har lagt sig till rätta och du kan föda naturligt. Jag tror som Eva att han kommer titta ut tidigare än beräknat. Kram Emma

2010-01-07 @ 13:29:41
URL: http://emma86.blogg.se/

Postat av: Mamma Pia

Magen är gullig men den har jag ju sett, jag tyckte busschauffören var rolig!!! KRAM!

2010-01-07 @ 17:00:25

Postat av: Frida (från gamla klassen)

Allt ser så jävla grymt ut, du ser grym ut. Trodde alla (nästan) blev sunkiga och fula vid graviditet, men inte du!! Lycka till! kram

2010-01-09 @ 11:05:31

Postat av: Anneli Andersson

Hej suzz. Grattis till brölloppet och din fina mage med lilla babyn som skall titta ut inom snar tid. Kul att du uppdaterar din blogg. Jag är inte så hemma på facebook. Hoppas allt är bra med er i austarlien. Grattis och lycka till visste ej att man kan svara på din blogg. Kramar från anneli o ronny.

2010-01-10 @ 19:25:27

Postat av: Ryssan

Asså jag är ledsen men; it's huuuge!

2010-01-14 @ 18:14:23
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback