Julen är över...

2010-12-27 @ 13:15:07
Igen.. Fan, borde va 2 julaftonar om året... Eller, jag firade iuförsig nyss 2 julaftonar, men inte samma sak..

Julkänslan vill bara inte infinna sig! Det går inte, inte när det är ljust ute och 30 grader varmt, eller mer. Vi hade 37 p å julafton.
Jag har försökt allt i år. Köpt en massa paket, bakat pepparkakor, druckit glögg, lyssnat på jullåtar, bakat mormors julköttbullar, köpt en massa julpynt... Nej, är jag inte i Sverige med familj och släkt så känns det helt enkelt inte som jul! Nästa år får det bli en vit jul känner jag, dags att börja spara till flygbiljetter!! Dyrt skit!







Två trötta julfirare!




KODYs pepparkaksnamn... Med glasyr!




Lilla tomtenissen!




Öppnar julklapp från mormor o morfar (häststallet!)





Öppnar mer paket! Gullungen!





Julklapp från mig o Jack!


Så den 24e firade vi som vanligt, öppnade paket och hade vänner hos oss, åt god svensk julmat o drack en massa glögg! Mest jag... Men men, det var mkt trevligt!
Den 25e firar man ju här, så vi bokade in oss på hotell i stan, med 3  timmars julbuffe, aussie-style, badade sen pool och myste på rummet med Supernatural! Gick även en liten promenad och Jack visade mig och Kody var han och hans mamma bodde en gång i tiden!




Vid poolen på hotellet!




I poolen, Kody fick sitt-bad-grejen i julklapp av oss!




God Morgon från balkongen på hotellet. Kody har min kofta på sig!




Tittar på Tv och myser med pappa!


Ja vi har haft en härlig juul, trots att julkänslan inte riktigt varit där, men nästa gång så!
Jag har åkt på världens förkylning, suger!
Imorrn när vi vaknar ska vi hoppa in i bilen och ge oss på en ca 8 timmars resa ner till Bendigo där Jacks mamma ligger på sjukhus, hon har problem med sin fot och har gjort 4 eller 5 operationer so far, nu hoppas vi att hon är på bättringsvägen, och förhoppningsvis kan Kody rycka upp henne lite! Så det blir 2 nätter på hotell, pengarna bara flyger ut ur fickorna på oss! Önskar dom flög in lika lätt!

En vecka kvar tills Kody börjar dagis, GUD SÅ SPÄNNANDE!


Och Cathrine, jag såg precis sista avsnittet av SupNat... What the!!!!!! När kommer nästa säsong ut, jag blir tokig!

Hörs snart igen, ciao!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Hördu en jul helt i min smak, och pappas, speciellt juldagen med hotell och sol och allt! Visst är det fint med snö och kyla men det går bra med värme också! Håll den kvar, vi kommer snart och dp vill jag bara packa ner sommarkläder!!!!

2010-12-27 @ 14:31:09

Postat av: Mamma Pia

Och Kody är ju alldeles, alldeles underbar!!!

2010-12-27 @ 14:31:50

Postat av: Ryssan

Vilka finfina bilder! Och jäklar vilket pilligt pepparkaksbak du ägnat dig åt! Jag håller dock med mamma, byter gärna den vita julen mot solen, det är på riktigt (på riktigt) kallaste vinterna ever..

Och ja supernatural....jag dööööör jag med :P.

Hälsa Jack's mamma!

2010-12-27 @ 20:05:09
URL: http://catenett.blogg.se/

Postat av: Martina

Du ser oförskämt fräsch ut för att kalla dig trött! Men vad gör väl 30 grader o sol för skada liksom?



Ska du komma till Surfers o hälsa på mig i januari? är där i krokarna en hel månad! :)

2010-12-27 @ 23:44:09
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Postat av: Mamma Pia

Snygg klänning du ser ut att ha btw! KRAM gorgeous morsan!

2010-12-29 @ 07:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback