Ont i mammahjärtat

2012-11-15 @ 00:46:54

Det fick jag idag när jag släppte av kody på dagis.
Rachel (fröken) hade satt upp ett helt bord med djur till kody när vi kom dit, kody såg det inte först så hon ropade på honom att "titta kody vad vi har fixat till dig idag!" kody blev jätteglad och skulle gå fram till bordet men stannade och såg orolig ut då bråkstaken stod mellan honom och bordet. Kody vågar alltså inte ens gå förbi honom nu.
Så jag sa till Rachel att jag behövde prata med henne och förklarade läget, bad henne hålla ett extra öga på kody och pojken, och hon berättade i sin tur att dom har fått boka in en extra fröken till just den pojken så det är uppenbarligen inte bara kody som har haft det jobbigt med honom.
Kan ju vara saker som händer hemma, men då får dom göra en satsning på pojken, en ordentlig utredning. Mobbing får fasen inte börja redan i 3års åldern!
Det känns skönt att ha pratat med en fröken om det iaf, det är föräldramöte på tisdag kväll så jag tänkte gå dit och kanske ta upp just det här, för att få veta vad dom gör i en sån här situation.
Förhoppningsvis så känner kody att han har Rachel lite "på sin sida" idag, att hon säger till pojken som slåss att det inte är ok så att kody hör det med och slipper vara rädd för honom.

Ont i hjärtat gjorde det iaf, man undrar ju hur man ska klara av resten av deras uppväxt, barn kan vara så elaka.

Han är ju så duktig och modig min lilla plutt, inte alla som vågar mata en känguru som är större än en själv!


Kommentarer

Postat av: mormor Pia

Kody är en klok liten pojke! Men viss får man känslor man inte visste fanns när man blir förälder!

2012-11-15 @ 07:43:44

Postat av: Martina

Ja man hoppas ju att man ska lyckas vara en såpass bra förälder att ens barn vågar anförtro sig om eventuella framtida mobbningar. Man intalar ju sig att man kommer att se det pågå och det hoppas jag verkligen vi allihop kommer göra!

2012-12-07 @ 23:43:22
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback