Mer glass!

2012-11-17 @ 04:23:50

Behöver jag nu!
Förbaskade sötsug, men jag tänker inte kämpa emot, varför börja ny efter 26 år liksom?

Lördag idag, betyder att jag går in i v31, känns bra att ha kommit förbi 30 strecket!
Men inser självklart att jag har en massa att fixa och greja med innan bebisen kommer!

Imorrn ska jag handla julklappar till Sverigefolket, jag har ett ganska bra hum om vad alla ska få!

Om en vecka är det dags för min baby shower, ska handla ballonger snacks och grillmat i veckan, och lite småplock till partylekarna. Hoppas på fint väder då jag har en knälång babyblå klänning jag vill ha på mig!

Jack har köpt en mild persiko/korallfärg som vi ska måla sovrummet i, sen kan vi äntligen sätta upp hyllan över sängen. Inte speciellt viktigt om man jämför med hungersnöden eller all djurplågeri världen över, men man lever ju i en bubbla ibland. Blir självklart lite donationer den här julen med, det är ju tradition, undrar om det blir en ny get i Zimbabwe eller om det blir rent dricksvatten till en stackars treåring i Etiopien?
Vi får se, world vision brukar vara lätta att hitta i juletider!
Uppmanar alla att skänka något, även om det bara är en 50 lapp, många bäckar små...

Hade lågt järnvärde så har börjat med järntabletter, hoppas det hjälper, kanske man slipper bli sådär dödligt trött om dagarna!

Lyckades få i kody lunch idag, kors i taket, zucchini och svamp omelett. Fick locka med en glass efter lunch, en vätskeersättande isglass, han vet ju inte skillnad på det och en vanlig sockrig isglass. Kanske behöver pinka lite mer än vanligt bara :)

Nu ska vi ta en sväng i bilen, mjölk mm är slut!

Ha det gott alla glada!
Ciao


(klistermärke på spegeln -" don't breed or buy while shelter pets die"


Kommentarer

Postat av: Martina

Bra idé att skänka saker i juletider. Jag gillar julen men tycker det kan bli så hysteriskt med att allt ska vara så perfekt, att alla ensamma människor blir ännu mer ensamma.

Ska se om jag fixar ett paket till barnen som annars inte får några julklappar. Dom har en insamling på Gothia Towers..

2012-11-20 @ 09:46:58
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback