Bråk

2012-11-13 @ 07:26:30

På Kodys dagis finns det en ung fröken som heter steffi, hon jobbar i rummet där dom lite äldre barnen går, och jag visste inte att hon och kody var kompisar, men imorse när jag släppte av honom så kom hon in i "toddler" rummet och när kody såg henne ropade han "Steffi" och sprang och gav henne en stor kram! Då blev jag glad! Sen försökte han charma in sig till hennes avdelning (dom har mer djurleksaker där inne) men då fick Rachel ta över, hon frågade om han visste vad hon hette "Rachel" svarade kody(vi hade övat i bilen påväg till dagis, Rachel är lite svårt att uttala), då blev hon så glad så!
Steffi fick en stor kram när jag kom och hämtade med, och som vanligt pekade han ut samma pojke och berättade att han hade slagits idag igen. Varje gång. "no hitting, no nice, no fun". Jäkla skitunge! Men jag vet inte vad jag ska göra? Ungen ler ju medans han dänger till kody i huvet, jag har sett det själv en gång, så han gör det inte för att vara elak det tror jag inte, men det känns trist att kody ska få sig en smäll varje gång han går till dagis..
Pojken som slåss är mellan 2.5-3 år, han är större byggd än kody. Ska jag säga till fröknarna att hålla ett öga på dom när dom gör nåt tillsammans? Eller är dom för små för att man ska oroa sig för mycket?
När kody pratar om dagis så pratar han om dinosaurierna som finns där, om att "Daycare" slåss och om att han är ledsen på dagis(det tror jag dock hör ihop med när han ska sova där), så han associerar ju dagis med att den där pojken slåss... Känns sådär.

Nu ska vi mysa på soffan en stund innan det är dags för ett bad!
Ha det gott
Ciao!


Kommentarer

Postat av: Jenny

Hej!! Alla tycker vi olika men jag skulle säga till personalen att hålla ett extra öga på Kody och just den pojken. Just därför att det händer så ofta att Kody säger att han slåss. Om det är så att Kody ständigt blir slagen av denne pojk så tycket jag att det är viktigt att personalen uppmärksammar det. Pojken behöver få veta att det inte är ok och personalen behöver påvisa att det inte är okej att slåss och hjälpa Kody att "säga" ifrån (säga "stop" el säga till personalen) om det händer igen. Jag försöker lära Leo att stå upp för sig själv och inte låta andra barn slå honom el ta hans leksaker. Tyvärr hittar vissa barn andra barns svagheter och utnyttjat det. Om man som vuxen inte uppmärksammar sådant som händer om och om igen så lär man barnen att det som sker och händer är acceptabelt. Långt inlägg det här blev:)

2012-11-14 @ 11:37:51

Postat av: Martina

Usch sånt är jobbigt! Vi hade ju en del tjafs med en pojke på Valles dagis som bet alla barnen... Men dom uppmärksammade ju det. Barn är ju såklart inte onda, men när dom beter sig fel måste man ju som du säger se det, och lära dom. Annars lär dom ju sig att man får manipulera...
Sen fick vi ju också hjälp senare på dagis, när Valle blev den som bet... inte lätt att vara liten!

Samtidigt är det ju obehagligt om ens barn blir rädd för att gå till dagis..

2012-12-07 @ 23:41:09
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback