Smörgåstårta del 2!

2012-01-25 @ 23:55:01
Så, igår gjorde jag en provomgång med skaldjurstårta, mmmmmmuuums!

Med vanligt rostbröd, första lagret med cremefraiche,grädde, majonnäs, crabsticks, färska räkor, citron och dill.
Andra lagret med creme fraiche, grädde, majonnäs, rökt lax, röd lök, citron och dill.
På med tredje omgången bröd, smörj hela tårtan med creme fraiche grädde majonnäsröran överallt även kanter och in i kylen över natten. Jag äter en bit till frukost nu, har inte ens slängt på nån garnering, 50 g rökt lax, 50 g räkor, gurka, tomater, citron, och det smakar ljuvligt ändå!
Helt underbart verkligen, men Jack gillar helt plötsligt inte skaldjur så han vägrar smaka!
(obs, lax, räkor crabsticks och lök var väldigt finhackat!)

Ska ge mig på ost och skinktårtan imorn tror jag, en provomgång alltså. Jag ska köpa cheese spread som är som messmör och slänga i finhackad skinka där i tror jag och använda som ett lager, men eftersom jag inte vill ha nån leverpastej så är det svårt att komma på vad mer jag kan använda. Finhackad rostbiff i creme fraicheröra med gul lök? Vad tror ni?

Idag fyller Kalani 2 år, Kodys bästis, så jag bakade en chokladkaka igår, en fluffig sådan, som jag ska sätta 2 ljus i och ett tomtebloss när dom kommer hit lite senare, och så har jag blåst upp ballonger och slagit in 2 paket till honom!

Det är även australia day idag, nationaldagen, och eftersom jag numera är permanent boende så kanske även jag borde fira till det lite!!

Hoppas allt är bra, MAMMA o PAPPA, om ni tycker tårtan låter god så kanske jag kan bjuda på en sån när ni kommer!
Många kramar

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Jaaa, den låter god! Än en gång har jag läst bloggen på morgonen, jag blir hungrig!!! Men vad är det med Jack? Tycker han inte om skaldjur? Vi vill smaka när vi kommer, kanske inte den du gjort nu... men en nyyyy likadan!!!! KRAM!!!!!Hälsa Karen och gratta Kalani! Krama Kody!

2012-01-26 @ 07:49:10

Postat av: Martina

Bild??

2012-02-02 @ 06:24:41
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback