Adelaide bekymmer

2011-12-13 @ 01:50:29

Ja det har inte blivit mkt bloggande på senaste... Har inte haft så mkt att rapportera!
Mitt internet är så segt för tillfället så jag inte kan skypea, inte ladda upp en massa bilder, och jag tycker personligen bäst om bloggar med en massa bilder, men nu uppdaterar jag ändå!

Igår var det säsongsavslutning för Kodys playgroup, börjar igen i februari, så då fick han en liiiten julkapp av dom, en slags boll, och när vi kom hem så gjorde jag en banan och jordgubb marängtårta. Det finns dock inga marängbottnar här så jag fick göra dom först så det tog ett par timmar att göra tårtan :/ Men gott var det!
Karen kom upp och firade med oss, så henne bjöd jag på rekorderlig cider, dom säljer det här nu, och kopparbergs. JordgubbLime är favvon! Är dock lite dyrare här än det är hemma i sveadala men men!
Jag var uppenbarligen helt galet sugen på marängtårta, säsongsavslutning på playgroupen betyder absolut ingenting för en 22 månaders men det va kul med lite fest i vardagen! Plus att folk fortsätter påpeka att jag tappat lite vikt vilket jag inte försökt med så då kan jag fylla ut mig lite igen  haha!
Jag väger samma som alltid 57 - 58 kg, folk här säger det bara för att vara artiga "Oh youve lost weight!! Yes you have!" fast att man inte har det som om allas mål här i livet är att vara pinnsmala :) Adelaide folket jag har träffat hittills är ganska ytliga, mkt lösnaglar löshår behandlingar antirynkkrämer plattångar smink smink smink modekläder (jag menar seriöst, vem dyker upp på en lekträff i stilettklackar shorts och hatt?) ja man blir lite trött på dom. Jag yttrar nått om återvinning och icke matchande underkläder och folk tittar på mig som att jag är galen! Helt fel prioriteringar :)
Jag ser fortfarande fram emot att träffa nån som inte vaknar på morgonen och gör sig snygg "för nån annan"!
Nån som är lite djupare än att gå sönder totalt om man har en dålig hårdag!

Jag ser fram emot att mamma o pappa ska komma och hälsa på i februari, jag behöver ha "mitt folk" runtomkring mig känner jag!

Jag håller fortfarande på att kolla upp kurser till nästa år, lite plugg, men jag kan inte bestämma mig för vad jag skulle vilja plugga, så jag kanske söker nått jobb istället, medans jag funderar. Kanske ska söka till nån mataffär, nåt man inte behöver "ta med sig hem" när man jobbat klart. Vore nått!

Dags att fortsätta städa, köket behöver en omgång likaså sovrummet matrummet tv rummet lekrummet badrummet tvättstugan... Nej tvättstugan e helt ok :) Men först måste jag vika in tvätt för jag har ny tvätt att hänga upp! Tur att det bara är lite enstaka plock i de flesta rummen, sängen behöver  nya kläder men annars är det inget som kommer ta mer än en timme, beroende på hur mkt Kody hjälper/är i vägen!


Ha det gott, ska försöka uppdatera bloggen lite mer framöver!

Ciao


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Kul med uppdatering! Marängtårta är ju mums! Kody är väl aldrig i vägen???? Han hjälper till!! Ryssan är på väg till Arlanda i skrivande stund, nya äventyr awaits her. Tomten är på gång...

KRAM!!!

2011-12-13 @ 07:44:09

Postat av: Martina

Nu tycker jag iofs att det är viktigt med matchande underkläder ;) Annars förstår jag precis vad du menar... Men samtidigt, du ser ju faktiskt alltid ut som en gudinna så dom måste känna sig underlägsna dig.

Absolut att även de "små" sakerrna i livet ska firas.. Själv har jag jobbat kväll, sovit 5 timmar o suttit som en zoombie på Valles dagis när dom har haft lucia nu i morse! Keep blogging!

2011-12-13 @ 08:09:22
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: Kiiiiim

Jag tycker om att du uppdaterar utan bilder också! De får komma när de kommer. Och även om du inte tycker att det hänt något så vet ju inte jag vad du gör alls. Om du tex varit iväg med kody eller bakat eller bara myst med Jack är det väsentligt för mig ;) att du mår bra och att ni trivs :) det tycker iaf jag är mysigt att läsa om :D

Jag har haft massa i skolan på sistone, inte alls kul. Men nu börjar vi på ny delkurs och det är alltid spännande. Gick förbi åsnan idag och tänkte på dig ;) längtar tills vi ses nästa gång! Kraam Kim

2011-12-15 @ 18:23:55

Postat av: camilla

Hej. Kul att lasa din blogg. Jag har precis kommit till Adelaide. Vore kul att hitta en svensk grupp om det finns? Maila garna tillbaka :)

2012-02-21 @ 03:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback