Något sött

2013-06-20 @ 07:39:55

Jag försöker få phoebe att börja dricka ersättning, men hon är inte intresserad... Jag försöker än sålänge en gång om dagen, så att hon vänjer sig vid smaken men hon blir mest arg och spottar ut det. Jag har provat ett par olika ersättningar.
Efter lite research så har jag förstått att många lägger i något sött i ersättningen tills bebben börjar dricka ordentligt och då undrar jag, just vad för något sött är ok att låta en femmånaders dricka? Och hur mycket?
Per 100 ml ersättning, är en tesked äppeljuice för mycket? Eller för lite för att göra någon skillnad? Är äppeljuice ok över huvudtaget?

Jag tycket det hela känns lite jobbigt, jag vill inte riktigt blanda i nått alls, men om det bara behövs i typ fyra flaskor så kanske det är ok? Hmmhmm



Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Ja, jag är inte den rätta att fråga, på min tid fick man doppa apelsinskivor i socker om man ville! Fast då var man e´klart större... Phoebe verkar vara en bestämd liten dam, hon kanske inte alls vill börja käka vanlig mat. Men vi har köpt lite smått o gott som står i kylskåpet så vi ska nog lura henne när ni kommer hem!

2013-06-20 @ 12:54:25

Postat av: Hanna, Max och Nova

Vi hade stora problem med att få Nova att dricka ersättning. Läkaren gav oss tips om att ta i lite vaniljsocker.
Vi tog ca 1/2-1 tsk i 90 ml ersättning..
Lycka till och hoppas hon kommer på att det är gott snart :)

2013-06-20 @ 20:05:09

Postat av: Eva

Både Milo och neah har hellre velat ha annat än ersättning, när Milo var 3 månader så åt han banangröt :) och vid 4-5 månader började han så smått med mat och han älskade de :)
Neah var likadan!
Phoebe kanske är likadan :)
Längtar efter er !

2013-06-21 @ 07:20:04

Postat av: malin

hon vill nog inte ha ersättning när mamma finns i närheten med tuttarna i beredskap! kanske lättare om pappa matar?

söta saker är väl egentligen inte att rekommendera förrän de är lite
större, annars vänjer de sig vid det söta. fast man gör ju som man vill såklart. du har ju redan en unge :)
däremot har jag hört att man kan testa att pumpa ut lite bröstmjölk och ha i ersättningen, typ kör 50/50.

adrian vägrade ersättning alls så det fick jag lägga ner igen. bet ihop och ammade vidare...

2013-06-21 @ 17:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback