Bebben

2013-06-24 @ 13:00:20

Var hos doktorn med bebben idag då hennes ena öga varat så mycket sen igår, nån ögoninfektion har hon, så nu ska vi ge henne ögondroppar tre ggr om dagen. Ha, ja det blir spännande det här!
Hon har det jättejobbigt med tänder som är på g, biter på allt och är ledsen.. Jag har några bitringar men det hjälper inte så mycket. Kör med lite kylande tandgel och det gör det lite bättre. Nån som har några bra tips som kan lindra det hela för stackarn?

I helgen som kommer ska vi ut och bila en sväng, börjar med sju timmar ner till jacks mamma, sover där en natt, kvällen efter kör vi vidare tre timmar till en countrystad som heter mildura (tror det är en countrystad iaf...) och sover där en natt, och dagen efter det kör vi vidare till renmark där vi ska hälsa på Jenny och hennes sprillans nya bebis Oskar! Eller, två veckor kommer han vara, men det är ganska så sprillans tycker jag! Kody ser fram emot att träffa sin kompis Leo, jennys treåring, så det blir en rolig helg!
Och sen när vi kommer tillbaka till Adelaide så är det bara två veckor kvar tills vi flyger till Sverige!
Trots att flygresan hem (är askass) och tar 40 timmar så ser jag fram emot den då vi för första gången någonsin får landa i Linköping! Woop Woop! Bara tio minuters bilfärd istället för tre timmar som när man landar i Sthlm eller Götet! Och när jag var nere på lacrosseklubben i lördags så språkades jag vid med en trevlig amerikanska, och hon sa att dom har en pool på flygplatsen i Singapore (!) där vi ska befinna oss i drygt åtta timmar, så det blir att packa badkläder i handbagaget! MÅSTE gå till plastikkirurgen innan bara och skruva tillbaka tiden (kroppen) tills innan jag fick phoebe. Efter kody hände det inte så mycket, men efter phoebe, ojojoj... Skulle behöva både det ena och det andra fixat innan jag visar mig i bikini igen!
Eller så kan jag ju gå till gymmet. Men det verkar jobbigt.

Iaf, någon som suttit på flygplatsen i Amsterdam i nio timmar? Vad kan man hitta på där?

Jack håller på och lägger kody och phoebe somnade precis i mina armar, jag ska dricka rödvin och bläddra i min nya renoveringstidning!
Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback