Trött och tjock

2012-11-08 @ 08:17:45

Vad är det här? Såhär tröttsamt kan det bara inte va att vänta barn!
Jag har ont som fasen i ljumskar och rygg och jag är så förbaskat trött hela tiden! Om jag inte gick upp på morgnarna skulle jag lätt kunna sova till kvällen igen. Och sen somna om igen. Och sova till jul.
Jag måste säga att jag är riktigt förvånad, kanske hade jag en skapligt "lättsam" graviditet när jag väntade kody? Eller är jag kanske dödligt trött eftersom jag har en liten 2 1/2 årig kody att ta hand om nu? Ja vad det än är så är jag lika trött för det!
Och jag äter som en gris! På 6 månader har jag gått upp 12 kg! Lagade ravioli med svampsås till mig och kody idag (kody var på dagis så jag skulle spara hans tallrik till middag) men det slutade med att jag slukade båda själv. Och ett paket kakor efter det, tänk drömmar med vaniljfyllning. Allt detta direkt efter ett äpple och en banan. Till frukost åt jag som vanligt flingor och en yoghurt, avslutade med tre små chokladkakor. Blä vad tusan!
Till kvällsmat får det bli något enkelt, flötiga ostmackor i ugn låter som ett säkert kort.
Jacks bror Ethan är ju hos oss den här veckan så dom vill gå ut på restaurang ikväll! Ta med kody och gör vad ni vill säger jag, då kan jag ha en date med bröderna winchester sålänge.
Dock bör kody enligt ny rutin äta gröt om en dryg timme och sen påbörja läggrutiner, vi får se hur det blir.

Jag fick paket av min moster Eva idag, tröja och bok till kody och fina kläder till nyfödingen! Det är så roligt att få paket från Sverige, jag föredrar barnkläder därifrån, känns som bättre kvalité och roligare designer!

Nej nu ser jag i kors här, måste göra nåt så jag inte somnar, klockan är ju inte ens 18....
Ha det gott Ciao


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Hoppas du piggnar till!!!

2012-11-08 @ 13:10:29

Postat av: Martina

Haha du är rolig du! Här äter jag och syrran som hästar också, vet inte vad som flugit i oss...

Tröttheten gissar jag beror på Kody. Vad i hela världen jag ska skylla min trötthet på har jag ingen aning om. Idag var andra dagen jag missade mina tidiga föreläsningar och får plugga hemma istället...

Å andra sidan har minskad stress om mornarna gjort att jag och Valle är mer överens och gladare. Det måste vara viktigare än bråkiga föreläsningar som börjar 8 eller? :) kram

2012-11-09 @ 09:41:39
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: Martina

... och PS: Nästa gång jag ska vara gravid ska jag äta mig stor som en elefant och väga över 100 kg!
Var ju nära med Valle men nästa gång ska jag passera.. Ska bara hitta en karl först :)

Det är min plan

2012-11-09 @ 09:44:21
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: Ryssan

En på jobbet (som jobbar som instruktör på world class och är grymt vältränad) gick upp 30kg sin andra graviditet ( och hon mäter väl bara runt 1.60). Med flit, hon bestämde sig för att äta precis allt och lite till. Och som sagt, hon är grymt fit idag... Käka på du.

2012-11-10 @ 12:55:04
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Martina

Hehe, ja du verkar ju inte uppdatera bloggen i närheten av så ofta som jag är inne och kollar, tur du skriver så roliga saker att man kan läsa det om och om igen ! :)

Gillar flötiga ostmackor i ugn och dejt med bröderna Winchester, vi är många som vill dejta dem!
Styrde in min syster på den serien också, men nåt gick snett och hon vill OCKSÅ ha Dean, jag sa åt henne redan innan att han var min och att Sam var till henne men hon ville icke lyssna!

Uppdatera mer om dina spännande maträtter! kram

2012-11-11 @ 18:05:33
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: malin n

hej! det var ju inte så himla längesen jag var gravid så jag har iaf en del färskt i minnet. förutom att jag var trött som ett as de första 12 veckorna så fick jag järnbrist runt vecka 20, (äter inte heller nåt kött) det blir man sjukt trött av. fick börja äta dubbel dos starka järntabletter, det hjälpte! var som att komma ut ur en dimma typ. för övrigt bara bra att ha lite extra fett på kroppen inför amningen! hoppas allt går bra nu. kram!

2012-11-14 @ 11:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback