Slepless in sea....Adelaide

2012-12-03 @ 17:07:33

Klockan är halv tre på morgonen, jag har varit uppe en dryg timme, vaknade och kunde inte somna om.
Dricker en måltidsersättning för att stilla natthungern, men det är inte det som håller mig vaken.
Det är aktivisten i mig som försöker komma på sätt att göra världen jämlik, att få ett stop på djurplågeri, rasism, barnmisshandel - you name it. Jag förstår inte hur dessa saker fortfarande existerar när historia och erfarenhet och kunskap bevisar varför det inte gör någonting bättre?

Och så är jag nog lite trött på att vara utlänning med, det är inte lätt att alltid vara den som gör saker annorlunda eller den som har andra åsikter än alla andra. Man blir trött på att alltid behöva förklara sig.

Tur jag har en kille som iaf försöker förstå varför jag är som jag är, och som orkar lyssna på mig länge nog för att många gånger själv ändra uppfattning om saker och ting.

Dagis, barnmorska och gravidgympa imorrn, eller, idag blir det ju. Ska lägga mig och försöka blunda lite igen.

Ha det bra mina vänner, saknar er och Sverige trots minusgrader och snö :)

Ciao


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Vadan detta? Det kommer snart en utis till till landet där du bor, då får vi slåss mot diverse väderkvarnar tillsammans!
Klaga dock inte på värmen vännen, här är det isande kyla!
Ses snart!

2012-12-03 @ 21:23:13

Postat av: Ryssan

Kylan är vedervärdig här och det snöar massor! Vet inte om jag får ut bilen... Det gör ont att vistas utomhus och det är fullt möjligt att avlida rätt snabbt, på riktigt. Så visst har Sverige sina höjdpunkter i mycket, men vädret...det drar ner ALLT!

2012-12-04 @ 16:50:21
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Martina

Kan trösta dig med att man måste förklara sina åsikter hela tiden i det här landet också. Va fan, man ska väl utgå från att man är normal eller?
Men jag verkar göra det mesta på upp-och-ner-vänt sätt när till och med vänner som känner mig utan och innan säger åt mig: Ja, du är ju lite speciell när det gäller sånt där... vafalls

2012-12-05 @ 10:43:08
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback