16kg

2012-12-19 @ 02:42:58

Snart är det jul!
Inte sett en endaste orm än, känns skönt!
Däremot har dom slingrat omkring i folks trädgårdar lite här och där inte långt från oss, känns sådär.

Är i 35e veckan, gjorde ultraljud igår, moderkakan har flyttat sig och bebben har huvudet nedåt så nu är det bara att vänta... Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge sägs det, men den jäkeln som sa det har då fan aldrig varit med barn.
Nu är jag tung, trött, illamående och övert! Kody vet att jag inte kan ta mig upp snabbt och att jag är trött och det utnyttjar han för fullt! Bus hit och bus dit.
Tacka vet jag att mamma landar om 15 dagar, då får jag ett par extra armar och ben till hjälp!

Imorgon kommer städerskan, så då är det rent och fint till jul! Har dock inte fått upp julgranen än, får se om vi kan fixa det ikväll. Det är ju trots allt jul om fem dagar. Ska som vanligt bli mycket roligt att öppna paket, och höra vad alla andra tycker om det dom fått! Hoppas skypen funkar bra!

Har hittat långa svala maxiklänningar på BIG W för bara en futtig hundring styck, det var välkommet eftersom jag inte får plats i ens mina mammakläder längre. Har gått upp från 57 kg till 73 kg, det sätter sina spår kan jag säga!
Ska bli spännande att se om kilona bara rinner av den här gången med eller om ålder + barn nr 2 gör det svårare.
Känner mig nöjd med min emmaljunga iaf så det får väl bli ett par powerwalks i veckan, det brukar ju kunna bränna lite.
Jag är ju känslig med min mat, jag kan inte gå på diet, jag måste få äta min pasta och mina gräddiga såser, så det är inget alternativ, så träning är nog oundvikligt! Blir säkert jättebra!

Pappa ska snart boka sin biljett, han dyker upp mitten av feb till mitten av mars ser det ut som, ska bli så roligt att ha båda päronen här!
Nyfödingen kommer ju inte fatta nåt men kody kommer tycka att det är jättekul!
Cathrine kommer dock inte, hon är för upptagen med katt, häst, jobb, träning! Hon är välkommen en annan gång!

Idag blir det lugna puckar här hemma, var igång hela dagen igår, så då får man offra dagen efter. Blir lite tvätt gjort, kody har hunnit leka i varmt regn i trädgården, kanske blir ett dopp i poolen med, vi provar gasvärmen idag, är det 24-25 grader så tar vi oss ett dopp, är 26-28 grader i luften idag. Vill inte ha kody framför tvn hela tiden men det blir lätt så tyvärr när man själv är helt slut.
Kanske kan vi sätta oss och rita lite och bygga med lego.
I vilket fall som helst är det dags för lunch nu, det får bli... Broccolisoppa tror jag, man tappar ju aptiten när det är varmt. Och det är larvigt enkelt att tillaga!

Hoppas ni har det bra allihopa!
Ciao


Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Hej gums! Det var ett trevligt och informativt inlägg! Ska bli mycket nice att äntra australiensk mark igen!

2012-12-19 @ 08:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback