Mat

2014-06-05 @ 00:48:08
Eftersom pizza inte är någon god hämtmat där jag bor, så har vi kört med det som är gott att ta som take away här, indisk mat. Dock är det så krämigt, fett och äckligt mättande så vi har förätit oss på det. Så nu är det sushi som ligger högst på take away menyn, men det tar en timme att åka och hämta. Så jag provade göra indiskt igår, och det blev så jävla gott så nu köper jag verkligen aldrig mer indiskt ute.
För att förenkla det hela så gjorde jag det i min trofasta slow cooker, man slänger alltså bara i alla ingredienser, och 6-8 timmar senare så är det klart. Löööv it!
Lite papadams och saffransris till det, mums!


Hett tips till alla, (folk med jobb, hemmamammor, arbetslösa, vemsom) KÖP EN SLOW COOKER!

Gjorde chili con carne i den för ett par veckor sen, muuums, och kycklingfiléer blir perfekta, man kan tom baka i dom.
Dom drar i regel inte mer än en bordslampa så elräkningen blir inte svindyr.

Men fan, nu blev jag sugen på sushi.

Kommentarer

Postat av: Ryssan

Då blir det hemgjord sushi nästa då? Kan bli riktigt gott, testade att göra för några år sen i oz, dock med asiatisk hjälp.. Bambumattor ska vara rätt nödvändigt.

2014-06-06 @ 22:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback