Ödla!

2013-11-26 @ 06:17:46
En sån här satt och väntade på barnen på uteplatsen idag



Nästan 30cm lång, ursch. Jag höll på att plocka undan lunchen när kody ropade på mig, så jag sprang ut och fick se den, plockade upp phoebe och tvingade kody att gå in. Han tyckte den var helt fantastisk.
Dom är inte giftiga men blir man biten så kan dom visst låsa käkarna så man inte får ut... Kroppsdelen den bitit tag i. Jag är inget fan av ödlor och ormar så jag tyckte det var lite jobbigt. Tyvärr kommer den inte ut nu, för jag vågar inte öppna åt den, så den får gott vänta till Jack kommer hem. Jag ringde Jack och frågade vad jag skulle göra, han sa "ge honom lite vatten, han är nog törstig, det är varmt idag." Inte riktigt det svaret jag tänkt mig ("ta barnen och fly, vi möts i Sverige!" "Köp ett hagelgevär och skjut honom!" "Ring hem hjälp för fan!") men men. Jag la ut en skål med vatten.

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Fy fasen Suzz, det var en stor en... det fanns ju inga sådana där under mina tre månader hos er! Men det var snällt att du satte ut vatten, fast lite läskigt om Kody gått fram och den känt sig trängd. Men Kody är en klok liten kille och vet hur man ska bete sig mot vilda djur.
Hoppas den inte kommer tillbaka...

2013-11-26 @ 07:51:33

Postat av: emma

haha jag hade fått panik! kul att Jack hade den kommentaren och hoppas inte du stöter p ådem något mer.

2013-11-27 @ 17:22:36

Postat av: Martina

"Ta barnen och fly, vi möts i sverige"

hahahha :D

2013-12-02 @ 10:57:14
URL: http://mittlivformig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback