Mammor

2013-04-08 @ 06:03:06

Måste man verkligen som mamma jämföra sitt sätt att uppfostra sina barn med alla andra mammors sätt?
Måste det hela tiden påpekas att "hon och han gör visst si och så med sina barn, det låter ju helt knäppt" osv.
Olika familjer är ju just det, olika. Kan det inte bara få va så?
Vad som funkar för ett barn funkar ju inte alls för ett annat.
Måste man verkligen försöka få det att låta som att man själv vet bäst för alla andra? Är man kanske osäker på sin egen roll? Är det därför man väljer att kritisera alla andra hela tiden?

Är det verkligen såhär alla mammor är?
Isf tycker jag att det är skittråkigt.


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Nej, det är inte så det är men du har väl pratat med någon besserwisser, bry dig inte om såna människor. Du och Jack gör på erat sätt, vilket överensstämmer med era värderingar och även om jag är part i målet så är ni kanonföräldrar.
Du vet, hur man än vänder sig så har man ändan bak och hur man än gör så är det alltid någon annan som inte nöjd med det. Keep calm and carry on your way! KRAM!!!!

2013-04-08 @ 08:15:40

Postat av: Ryssan

Livet är en tävling vet du väl ;). De som kritiserar andra är förmodligen de som har problem själva. Jämförelse (hur jag kan sätta mig in i det); de som tycker att det är fel att belöna en häst med godis när den exempelvis går in i transporten har troligtvis lastningsproblem med sina hästar som de inte har löst. Alla sätt är ju bra utom dom dåliga!

2013-04-08 @ 11:46:02
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Martina

Man får ju det barnet man skapar. Jag och Jonny har haft våra bekymmer men en regel har vi hållit stenhårt på, Valle ska tacka för maten innan han går från bordet. Numera sitter han snällt och äter.

Andra har andra regler, bara godis på lördagar exempelvis. Den regeln har inte vi.

Har något bra citat om barnuppfostran som jag ska sätta upp på väggen: överraska dem, visa känslor, osv.

Jag tycker man ser tydligt på barnen när de mår bra. Och vad annars spelar roll? Däremot tror jag verkligen på att säga åt andras barn. Inte det lättaste kanske, men min styvbror har samma regler som Valle när han är med mig, och jag märker att han respekterar mina gränser mycket bättre.På samma sätt som jag förväntar mig att någon annan säger åt Valle om han gör nåt galet. Alla barn är allas barn!

2013-04-16 @ 22:08:46
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback