Suck och stön

2012-09-26 @ 08:57:59

Igår när jag hämtade kody på dagis så sa dom att det hade gått bra, skönt att höra! När vi kom ut till bilen så märkte jag dock att hans blöja var tyngre än den någonsin varit och hade börjat läcka, det hade även gjorts nr 2 där i. Kändes inte så bra men vi bytte och åkte hem.
På kvällen skulle jag packa om hans dagisväska och märkte att alla blöjor fortfarande var där. Vi använder inte samma blöjor som dagis, så detta betyder att ingen bytt blöja på honom på hela dagen, 5.5 timmar.
Kan ju lugnt säga att det kommer tas upp imorrn av både Jack när han lämnar och av mig när jag hämtar.
Kan ju inte säga att jag litar på dom speciellt mycket för tillfället.
Kodys grupp är 2-3.5 år gamla, 8 barn per var dagisfröken, och dom har inte någon organiserad lek. Antingen leker dom fritt inne eller fritt på uteplatsen. Jag hade fått för mig att det skulle vara lite mer måla rita lego pyssla osv men det kanske inte görs så mycket sånt i den åldern på dagis? Hur funkar det i Sverige?

Jag har vart hos barnmorskan idag, 22 veckor gången, känner mig massiv men måtten visar 21 veckor, betyder bara att det nog blir en liten bebis den här gången med, kody föddes v39 och vägde bara 2.9 kg så det ligger väl i familjen. Andra barnet brukar väl iuförsig vara lite större? Vi får se. Allt verkar bra iaf så det känns skönt!

Åkte till Kodys doktor efter det, han fick tillbaka provsvar för senaste kisseprovet, ingen infektion så nu eftersom det varit så länge sen han faktiskt hade en urinvägsinfektion så behöver han inte lämna prov förrns om tre månader!

Imorrn medans kody är på dagis så ska jag på gravidsim, det är underbart! Hade dock varit skönare om bikinin passade.

Dags att åka och handla mat, no rest for the wicked!


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Bikinin passar visst!
Tur att Kody har pyssel hemma. Det blir lite mer organiserat när de blir större kanske? Byta blöjor är ju dock väsentligt att det görs under dagen! Här hemma har skolinspektionen granskat bl a förskolor under våren. www.skolinspektionen.se rapporter finns att läsa på deras hemsida. I övrigt önskar jag dig en god simtur och ber om en hälsning till make och barn! Till barnet kan du klämma till med en sjuhelsikes kram! KRam på dig!

2012-09-26 @ 10:39:57

Postat av: emma

Vilken mys mage du har Suzz.

Vad tråkigt med Kody och blöjan det är inte acceptabelt! VEt att det är rätt stora dagisgrupper här hemma också om man kollar på Olofs mammas jobb. Tycker som Pia att läs på skolinspektionens hemsida.

Skönt med Kodys urinprov!

Roligt att du uppdaterar bloggen nu. Kanske kan skypa någon dag?

Puss å kram

2012-09-26 @ 16:39:31

Postat av: Martina

Alltså sånt där blir man ju vansinnig på. Jag blev skitsur när jag hämtade Valle en gång på dagis och han hade gjort nr2 och ingen bytt på honom när dom va ute, lite koll ska dom väl ha... Men kanske löser sig?!

På Valles dagis har de olika grupper, tror det var 1-2 år första avdelning, 2-3 andra och nu går han 3-4 tror jag. Och när han gick på Pippi (2-3 år) hade dom absolut organiserade lekar, fasta tider med mat, namnlekar, samlingar, lego, lek, utelek, promenad i skogen, pärlor, målning och allt möjligt.

Det där med stora barngrupper är dock ett stort problem i Göteborg. Vet inte exakt hur många dom var då/barn eller vad dom är nu (mamman med koll) men klart är att dom bryter/har brutit mot lagen iaf...

Vi hade ju problem med att Valle blev biten på dagis ett par gånger, av samma barn. Men det engagerade sig personalen jättemycket över och som tur är blev han ju inte rädd att gå dit. Fin mage!!

2012-09-29 @ 19:10:15
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback