Snart är sommaren här!

2012-10-04 @ 02:00:30

Vi har lite fint väder den här veckan, runt 26 grader, mycket välkommet!
Det är lov för skolbarnen den här veckan så jag och kody åkte och hälsade på jack på jobbet, han la nya stenplattor på en förskola igår, det va roligt för kody att få leka ostört på deras lekplats! Tyvärr tar dom ner gungorna när dom inte är där så efter att han erövrat förskoleplatsen så gick vi över vägen till en lite större lekpark.

Efter det stannade vi till hos Paul och Emma (dom som ska se efter kody åt oss när det blir dags att trycka ut barn nr 2) och dom hade lite främmande som vanligt, vin i handen, plockmat och jacuzzin på såklart! Riktiga livsnjutare!

Själv måste jag försöka hitta en ny pool shop idag då vi är missnöjda med våra nuvarande leverantörer! En del av filtret har gått sönder så jag måste hitta en ny del snabbt så allt arbete med att få vattnet badvänligt inte varit förgäves!

Tyvärr så är kody hemma från dagis idag, han har varit hängig och snorig och igår fick han stora utslag på ena kinden och på näsan (efter krämanvändning så ser det bättre ut idag) och idag har han utvecklat en väldigt "blöt" hosta, om man nu kan säga så. Han får helt enkelt vila idag med mycket frukt och grönt och c vitamin och vatten! En släng panodil på det med så hoppas jag det blir bra sen!
Men visst är det tråkigt, jag har ju mammasimningen idag som jag missar...
Desto större anledning att fixa poolen så jag kan simma hemma framöver!

Jag och Jack har köpstopp för tillfället, vi får inte handla mer till huset förrns det vi har hemma är fixat med!
Jag har målat om Kodys garderob, innedelen inte dörrarna för dom ska bytas, från tråkigt trä till mintig grönt!
Sen ska garaget byggas klart
Sen lägga klart stenplattor på uteplatsen bredvid poolen
Sen gå igenom lådorna i gästrummet som vi "glömt bort".
Sen har vi en hylla som ska upp...
Och framsidan ska bli jämnhög/platt istället för att ha en liten lutning.
En gammal eldstad ska rivas, två gamla vattenuppsamlare (water tanks) ska skrotas.
Ett par gamla trästolar ska eldas upp (passar då på att grilla marshmallows) och ett sketet gammalt bord ska slängas. Och ett förråd ska rivas.

Jag kan ta före och efter bilder allteftersom saker och ting blir klart!
Sen får vi shoppa färg och möbler och byggmaterial igen!

Dags att plocka bort frukosten och styra lite hemma! Idag blir det 28 grader så om kody mår bättre så kan vi leka i trädgården sen!

Ciao!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1000633/images/2012/pic_506cd03be087c3381207e0ec.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/6-2/1000633/images/2012/pic_506cd0449606ee69cccdb0d6.jpg" class="image">


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Hälsa sjuklingen att han måste krya på sig snabbt! Det var en diger lista på att-göra-saker! Prio på poolen så du kan simma hemma om du inte kommer iväg på din simning! Ni har sol och vi har regn!

2012-10-04 @ 08:02:39

Postat av: Cathrine

Men så kul att ha och fixa med huset precis som man vill! Jag vill oxå! Idag vill jag mest lämna landet, jag har satt en 5-årsgräns, 2017 (eller tidigare) bor jag inte här längre.

2012-10-04 @ 12:47:05
URL: http://superbeb.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback