Mer dagis

2012-10-11 @ 05:49:03

Idag när jag skulle hämta kody på dagis efter mitt gravidsim så var det nära att jag fick åka hem utan honom! Han var den enda i sitt rum som var vaken så han hade fått gå in till 3-5 åringarnas rum och där inne fanns det alldeles för mycket spännande saker att leka med! Det slutade med att jag fick bära ut honom med våld medans han bet och slog mig... Så till på tisdag har jag bokat in honom 7.30-16.00 (hämtar vanligtvis klockan 13.00) och om det funkar så får han kanske stanna två hela dagar istället för två halvdagar. Det känns bättre art han inte vill åka hem än att han inte vill åka dit.
Idag fick han beröm för att han var väldigt duktig på att artikulera sina ord, det var roligt att höra!
Är på god fot med dagiset idag!

Idag har vi isande regn och nordanvindar, ca 11 grader, om tre dagar blir det 28... Typiskt Adelaide med andra ord!

Ciao


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Omväxlande väder! Här har det varit frost två nätter.
Way to go Kody, med artikuleringen alltså, inte slå och bita mamma!

2012-10-11 @ 07:47:09

Postat av: Cathrine

Skönt att dagis artar sig ändå, och att han trivs! Är han där hela dagen kommer han ju vara dödstrött sen...yay?

2012-10-11 @ 12:58:48
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Martina

Hehe, håller med föregående, måste vara stort Yay på det :)

Och hur gör du med magen?! Fan, jag orkar knappt lyfta valle när han sparkar och bits (ja, inte alltid såklart men oroväckande ofta)och jag har ingen mage att tala om.... Nu är väl Valle lite större och "bitigare" men jag funderar ofta hur det är att ha barn och va gravid - hur gör man liksom!?

Å andra sidan såg jag valles dagiskompis pappa sitter visst i rullstol och han har ett koppel på ungen och verkar fungera att få med sig honom, så det kanske bara är jag som har lite dålig pli på mitt barn...

Ja här blir visst en hel roman när man väl börjar skriva, men måste säga att jag har STORA bekymmer med Valle, både att få med honom till och från dagis, va fan, hade ju vart gött om han ville någonstans.. men man är ju inte dum inte, "vill du ha lite pengar att lägga i spargrisen valle?!" funkar för det mesta och jag intalar mig själv att jag INTE mutar mitt barn :) kram

2012-10-11 @ 20:55:20
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback