Contractions

2012-10-20 @ 00:44:27

Igår kom Cindy hem till oss med sina barn kaleb 2 1/2 och kiara 11 veckor. Kody var på tjurigt humör hela morgonen men så fort han var i närheten av kiara så smälte han, vid ett tillfälle fick han t.om sitta själv på en stol och hålla henne, då var han glad! Han var minst sagt fascinerad!

När dom åkte hem gick vi och la oss, jag var så fruktansvärt trött igår, kändes som jag hade fått i mig sömntabletter.. Så vi sov mellan 14-16, vaknade och käkade lite vitlöksbröd medan kody målade, sen fick han bada och när Jack kommit hem och gjort sig iordning så bar det av till sushi train i glenelg, mums.
Dock kunde jag inte äta så mycket, jag förstår inte hur gravida kvinnor äter mer än vanligt, det finns ju ingen plats kvar i magen att stoppa maten?
Efter ett tag höll jag på att slockna och fick då världens sammandragning, och igen när jag började gå mot bilen och en till när jag kom hem. Teorin kring detta är att jag var supertrött och inte druckit tillräckligt med vatten. Så det blir ännu mer vila framöver och en massa vatten, så hoppas jag det lugnar sig ca 12 veckor till. Det kändes precis som sammandragningarna som kickade igång Kodys förlossning så lite läskigt va det allt!

Idag är det lördag, Jack jobbar, bebis sparkar och kody leker med sin Pippi häst! Dags för frukost och sen ska jag köpa en symaskin, har gardiner som måste sys!


Ha det gott!
Ciao


Kommentarer

Postat av: emma

Kul med symaskin och sitta och sy lite :) Vilken fin gravid mage och Kody är lika söt som vanligt. Hoppas bebisen stannar kvar i magen i några veckor till och jäser :)

2012-10-20 @ 08:42:25

Postat av: Mormor Pia

Håller med föregående talare, bebis måste stanna i mage lite till!!

2012-10-20 @ 15:51:27

Postat av: Ryssan

Känner igen det där med vätskebrist, fast jag får sendrag i tårna istället, jätteofta, hur jobbigt som helst ;) Skämt åsido, hoppas det inte återkommer förrän mitten/slutet av januari!

2012-10-22 @ 11:45:30
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Martina

Känner igen det där med att man inte får plats med så mycket mat i magen. Ändå växer man som få..

Det där var en sak min mamma (som fött 4 barn) sa när vi pratade om graviditet och sånt, hon fick mer och mer sammandragningar under graviditeten för varje barn, så det låter helt normalt...

Men läskigt kan jag tänka. kram
ps: föregående talare är mycket rolig måste jag påpeka! :)

2012-10-25 @ 20:22:57
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback