Energi-brist

2012-05-15 @ 02:15:01

Ja det var ju mors dag i söndags här i australien, jag fick ett fint kort av Kody, och sen fick jag även en slant så jag kunde handla tjocka tröjor eftersom det börjar bli vinter här. Adelaides vinter går att jämföra med Sveriges höst, vilket är ganska skönt, så man kan ha jeans och stövlar och ibland även en mössa, utan att det behöver snöa blasksnö och vara en massa minusgrader!
Så jag åkte till BIG W i Hallett Cove och jag hittade 2 mysiga tröjor! Och en fin skjorta. Och en klänning :) Om Sverige tillåter så ska jag nog ha klänningen på mig på midsommar!

Jag skippade zumban igår, Jack lastade upp bilen med gymsaker från garaget och körde bort det till garaget han har hyrt i Reynella (nya huset har inte stort nog garage för alla gymmaskiner och verktyg så vi får hyra ett garage tills vi byggt eget garage hemma) så det passade bara inte in. Så jag bakade kladdkaka halv nio på kvällen och vaknade med ont i magen imorse!
Jag har haft en hel vecka av att jag bara inte vill göra nåt! Jag vill inte träna, bara äta choklad och chips, jag vill inte laga stora goda måltider, lite pasta och burksås har fått duga och jag har inte brytt mig ett skit om mina strumpor matchar eller inte! (Mamma, Cathrine, på senaste tiden har dom faktiskt ALLTID matchat!)
Suck!

Men imorse vaknade jag med ett litet sug i magen (kan ha varit magvärken från kladdkakan) och kände att nu får det va nog!

Om 45 min ska jag slänga i en nötstek i slow cookern, den får då ligga och koka till sig i 7 timmar, sen ska jag och Kody åka till affären, köpa morötter, lök och potatis, betala för addressändringen på posten, åka hem och slänga i morötter osv i slow cookern, och laga nån smarrig lunch typ rosta några paprikor och zucchinisar i ugnen och sen mixa ner det till en god soppa och efter det ska jag försöka komma på vad mer jag kan packa som inte kommer användas innan vi flyttar. OM TRE DAGAR! Medans detta händer kommer jag självklart ha igång några tvättar vill inte flytta med en massa smutstvätt. Som kan ha hänt förr. Typ varje gång jag nånsin flyttat.
Jag tänker försöka hålla energin uppe hela dagen, utan socker. Ska kolla om Katie (zumbainstruktörn) har nån klass ikväll som jag kan gå på, har ju kickboxingen imorn men zumban är så satans kul och jag behövert!

Jag är även sjukt intresserad av nudes hudvårdsprodukter, nån som använt det eller känner nån som har använt? Funderar på att inhandla det innan jag åker till Sverige!




Tänk om man hade photoshop








Då hade jag klippt ihop första bilden på mig brevid andra bilden på Jack, va fint det hade blivit!


Jack spelar lacrosse på torsdag och lördag den här veckan, han tycker att det är jättekul och det tycker jag med! Jag kanske inte kan komma och titta varje gång men ibland så! Och ibland är det skönt att kunna lägga Kody medans Jack är ute så man får en timme för sig själv framför tvn! Gärna medans The Voice Australia är på! Eller MasterChef!



Lite seg men nu är det dags att starta dagen!

Ha det så bra allihopa!
Många kramar!
Ciao!


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Kram på dig med söta dotter! Ni är ett underbart par och bägge korten var lika bra!! Nu startar jag dagen och du har hållt på ett tag, hoppas maten blev riktigt god! KRAAAM från Svedala!

2012-05-15 @ 07:24:26

Postat av: Martina

Hahaha va du är rolig! Ja ibland önskar man att man hade photoshop :)

2012-05-18 @ 10:18:45
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback