hmmm......

2012-05-30 @ 08:46:12
Gnocchi. Jag är så sugen.
Bästa gnocchin finns i glenelg på en restaurant som heter The Strand!
När Cathrine var här och fyllde år så gick vi dit och åt världens bästa dukkah och världens bästa gnocchi. Jack hämtade även världens bästa gnocchi till mig när jag hade varit sjuk/huslånet gick igenom.
Jag har provat färdiggjord gnocchi från affären. Hade det varit den enda gnocchin jag någonsin provat så hade jag kallat mig själv "gnocchi-hatare".
Gnocchin från The Strand är dyr och ligger långt bort från där jag bor.




Så nu är ju frågan - ska jag ställa mig och göra gnocchi för första gången i mitt liv? Hur svårt är det egentligen att göra gnocchi? Och hur ska jag få till den perfekta såsen till gnocchin när jag bara har grädde, buljonger och en halv röd paprika hemma? Vilket onsdagsdilemma.

Maken kommer hem om ca 45 minuter och barnet springer omkring utan blöja.

Ciao

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Mycket spännande! Let me know how it goes!

2012-05-30 @ 11:39:20

Postat av: Hon som fyllde år när du testade gnocchi för första gången

Gnocchi från affär funkar tycker jag, man tar ut dom när dom börjar flyta på ytan. Egen från scratch vete tusan..det verkar komplicerat :S

2012-05-30 @ 12:45:42
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Martina

Du är klok Suzz!

Det du skrev om att göra något nytt är precis det som är NLP :)

2012-05-31 @ 22:50:55
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Postat av: Martina

Jag kan ju meddela att jag köpte 3 fotlänkar till priset av 2 på Glitter (inte superbra kvalitet) så den första gick sönder första dagen.

Den andra har hållit i 2 dagar nu... :)

2012-06-14 @ 10:56:00
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback