Hej då 2011!

2012-01-07 @ 01:09:32

Detta har jag snott från Ryssan - Cathrine, som förövrigt bytt blogg (www.superbeb.wordpress.com) som i sin tur tagit det av Martina (www.fantasiee.wordpress.com), en översikt över det gågna året! Har självklart inte snott svaren :)

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Åkte tåg i Adelaide! Som Cathrine färgade även jag ögonbrynen för första gången! Fiskade bläckfisk, och fångade t.om en! 

 Höll du några av dina nyårslöften?

Jag minns inte riktigt vad jag hade för löften, men sluta röka var säkert ett av dom, och det har jag hållt helt och hållet!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja flera stycken! Jag har inte ens träffat allas små bebbar än!

Vilka länder besökte du? 

Jag och Kody åkte hem till Sverige en sväng, jag och Cathrine flög till Turkiet... Sen hem till Australien igen, så det var nog det!

 Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? 

Att jobba! Och svensk mat! Den som vill skicka baconost, salamiost och snabbmakaroner känn er välkomna att göra så!

Vad var din största framgång 2011?

Att flyga kors å tvärs över jordklotet med Kody i släptåg utan att ge bort honom till nån främling pga enorm påfrestning, det skulle jag vilja kalla stor framgång!  Att jag äntligen började övningsköra är även det en framgång i sig!

 Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Lite sjuk är man ju varje år men inget värre än influensa! Inga större skador heller!

 Bästa köpet?

VS sassoon till håret! Min bil - en vit liten mazda astina!

Vad spenderade du mest pengar på? 

Kody!

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Kody gör mig glad varje dag! Mail från mamma! Att jag får köra bil gör mig glad även om det är övningskörning!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? 

Born this way med Lady Gaga! Thats when we all win med Nickelback! Och en massa Tracy Chapman låtar!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare! Har kännt mig mer tillfreds med livet än tidigare år!

Vad önskar du att du gjort mer? 

Rest! Även att jag rest en hel del så finns det alltid plats för mer!

Hur tillbringade du julen? 

Med Jack och Kody och ett par vänner den 24e, bjöd på typisk svensk julmat, och den 25e firade vi AU jul i en stuga nere i Second Valley med Jacks familj!

 Favoritprogram på TV? 

Giggle and Hoot! (barnprogram) Har inte tittat mkt på TV, men om jag hade valet så hade jag tittat på mer How I met your Mother!

Största musikaliska upptäckten? 

Adele, jag älskar hennes röst och hennes låtar!

 Vad gjorde du på din födelsedag 2011? 

Jag och Jack och hans bror Ethan och Kody och min mamma o pappa var uppklädda till max och gick på häst racing i adelaide!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 

Om jag hade kunnat ta mitt körkort redan kanske! Om jag hade fastnat för nån slags träningsform! Om jag hade haft vänner i min närmsta krets som gav lika mkt som dom tog!

 Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Mamma chic!

Vad fick dig att må bra? 

Turkiet, Kody, Sverige, Jack, Hallett cove (huset vi bor i nu) att ha gångavstånd till tåget, att köra bil, att vara positiv, att ha saker att se fram emot men mest av allt, att förstå att gräset är grönare på MIN sida och att vara glad för det jag har istället för att sakna det jag inte har!

Vilken kändis var du mest sugen på? 

Bruce Willis som han va i "fifth element" :) Eller Channing Tatum som han var i "step up"!

Vem saknade du? 

Min familj och mina vänner i Sverige och några i kanada och på andra ställen i australien!

De bästa nya människorna du träffade?

Svenskar i Adelaide!

 

 

Det var mitt 2011, 2012 kommer bli ett jättebra år på en massa olika sätt!!

Ha det gott allt folk!
Ciso


Kommentarer

Postat av: Ryssan

Bruce Willis...dude.. gaaaaaammal. Bra svar i övrigt, väldigt uppåt!

2012-01-07 @ 21:47:03
URL: http://superbeb.wordpress.com

Postat av: Mamma Pia

Vissa saker blir bara bättre med åren, Clapton, Tommy osv!!! Härlig lista måste fundera lite själv på en sådan! KRAM!

2012-01-08 @ 13:16:43

Postat av: Martina

Mama chic låter snyggt och gillar "gräset är grönare på min sida".... Skönt!

Och fiska bläckfisk låter häftigt!

2012-01-09 @ 11:49:57
URL: http://fantasiee.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback