svacka...

2011-11-19 @ 09:44:25
är så sjukt jävla trött på allt som är, samma gamla grej varje dag, skulle behöva en liten time out, men tillfälle infinner sig inte, och om jag väl får en liten time out så utnyttjar jag den helt fel. Jag vill träna och lyssna på musik, eller bara vara ifred och läsa en bok. Jag vill ha barnfri tid, jag vill studera, mata min hjärna med information så den kan utvecklas igen och inte bara vara ett skrynkligt litet russin som bara säger "gör si gör så, nej nej NEJ, för att jag säger det, för att det gör ont, för att för att, NEJ INTE BITAS!"
Jag vill jobba, träffa vuxna människor, ha en konversation som inte handlar om blöjor, barnmat, husbestyr eller hur ensam en hemmamamma är. Och hur monotont och enkelriktat det är, dag ut å dag in.

Jag älskar mitt barn och jag är glad över att ha valet att kunna vara hemma med honom. Men jag har inte familjemedlemmar här. Ingen mormor eller morfar eller farmor eller farfar som kan hjälpa nån gång ibland eller sällskapa nån gång ibland. Jag har inte mina underbara vänner här som kan uppmuntra och bryta trenden genom att bara komma över på en kaffe. Ingen att gå på bio med. Ingen att åka o shoppa med.
Det är inte lätt att bara känna en handfull folk som alla själva har barn och problem och sina släktingar o vänner här att bryta av deras vardag.

Jaja, det är läggdags om ett par timmar, imorrn kanske gnället är borta. Men jag lovar, nästa person som säger nått jag inte gillar... Kommer att halta resten av livet. Leave me alone!

Kommentarer

Postat av: Emma

Jag lider med dig! Man behöver egentid, vuxensällskap och göra lite vad man vill. Om man inte får det orkar man inte. Jag förstår din situation, klart man älskar sina barn, men att få hitta tillbaka till sig själv och inte alltid vara mamma är jätte viktigt! Ni har inga funderingar på att flytta till Sverige?

Är barnflicka ett alternativ? Tänkte om det var billigare än dagis?

Hoppas det ordnar sig tjejen! Och att du kan få komma ut i arbetslivet snart :)

Kram

2011-11-19 @ 12:35:06
URL: http://yemma.blogspot.com

Postat av: Martina

Jag känner igen mig totalt!! Precis så kände jag när vi bodde i Byske i perioder. Fast där hade vi farmor, ändå var det alla andra kusinerna som passades mest, o Jonny var i Norge. Dagarna blev bara en lååång sörja.. Samtidigt det dåliga samvetet att man inte "nöjer" sig med att bara leka med sitt barn.

Längtan efter information, en hjärna är ju gjord för att lära....

2011-11-26 @ 12:11:10

Postat av: Frida

Låter tufft och kan inte säga att jag förstår men kan säga att jag förstår hur det är att må dåligt! =( Måste va extremt svårt och tufft att inte ha sina nära och kära nära sig... lider med dig!



Försök hitta på nåt att se fram emot så kanske känslan lättar något!

kram

2011-12-06 @ 20:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback