tårtfan

2011-02-05 @ 05:22:11
imorrn är det kodys födelsedag, jag ska se till att ta mkt kort!

jag känner dock att jag vill baka en tårta till honom, en vanlig marängbottens tårta med grädde å banan.
men som säljer ju inte marängbottnar i det här landet, dom använder sig av pavlova istället, nej inte alls lika smarrigt.

2 marängbottnar

6 äggvitor - vispa länge
3dl socker - tillsätt lite i taget, vispa tills du kan hålla skålen över huvet utan att det droppar en enda droppe ner i håret

rita 2 runda ringar på bakplåtspapper, tryck ner massan i en plastpåse, spritsa ut till 2 cirklar/bottnar.
In i ugnen ca 1 å 1/2 timme, klart.

jahaaaa ugnen, mmm, våran ugnsdörr stängs inte å jag har inte tid att stå still å hålla in ugnsdörren i 1 å en halv jäkla timme! fan, se så enkelt det är annars!! suck


minuspoäng till australien för att det inte finns marängbottnar
pluspoäng för att dom nu köpt in kopparbergs 4,5 % päroncider

imorn blir kody 1 år gammal. wow!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Blev det några tårtbottnar då? Det är inte alltid det lättaste med maräng annars. GRATTIS KODY! Var snäll mot dina päron!Snart kommer gammelpäronen, gråpäron!!

2011-02-05 @ 11:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback