Long time No see

2010-10-24 @ 00:22:12
Vad som hant sen jag senast skrev!
Ja vi var i Sverige och halsade pa, det var mycket roligt att fa traffa familj och alla vanner, en del hade forandrats mycket, dom flesta till det battre! Jag fick i mig x antal pizzor, onskar dock att det blivit nagra fler! Det var verkligen underbart att va "hemma"!

Har i Adelaide borjar det handa grejer med, vi flyttade ut fran huset 1 oktober, nu bor vi i ett jattefint radhus som ligger mycket narmare precis allt! Sa jag och Kody har kunnat borja simma pa simskola, (babysim) vi var forsta gangen i mandags, det var roligt att gora natt nytt, och sa som Kody sparkar och plaskar sa kanske simning verkligen kan vara hans grej?? Nar vi kom hem la vi oss bada tva och vilade (normalt max en timma), men vi vaknade inte av oss sjalva, Jack kom hem fran jobbet, tre timmar (!) senare och fick vacka oss! Simingen tog knacken pa oss bada haha! Men nu ar Kody liite forkyld, sa jag vet inte om jag ska ga imorn eller inte, jag har redan betalat for imorn, men det betyder bara att jag far ta igen den tiden en annan gang, kanske till helgen sa Jack kan fa folja med!

Idag vaknade Kody vid 7, vilket han gor varje morgon, sa Jack fick ta sovmorgon och jag och Kody gick ner och fixade iordning hans morgon flaska, sa trist nar han ar snorig, blir sa svart for honom att dricka!

Idag ska jag testa kyckling i varan "slow cooker", ska slanga i kyckling brost och broccolisoppa, satta pa hog varme i 4 timmar, och sen ska man tydligen ha en jattesmarrig middag! Lagade en 1kgs stek i den haromdagen, med lite buljong och 1dl ol, lok och vitloksklyftor, satte pa lag varme i 6 timmar OJ SA GOTT godaste kottet jag nansin atit, sa det kan ju vara natt, inte behova sta och laga mat varje dag utan bara forbereda slow cookern, mycket smidigt!

Kodys rum borjar se mysigt ut nu, Jack kopte 2 nya mobler forra veckan






Som passar sa fint med hans sang (alskar mammut-serien fran IKEA, saaa himla tufft!)



(gammal bild saklart, men dom har inte kvar sangen pa IKEA sa ville bara visa!!)



Och sa har han sina sma stjarnor och manen uppklistrat pa vaggen brevid sangen, maste bara hitta nagon rolig leksak att hanga over hans skotbord, han tycker inte om att ligga still langre sa blojbytning har borjat bli en valdig utmaning!
Han larde sig att dra sig upp pa mobler haromdagen sa nu vill han inte sitta ner alls, ska bara sta upp hela tiden, ova ova! Sa stolt over min lilla skit, han kommer borja ga innan vi hinner blinka!

Nu borjar han gny daruppe, dags att vakna efter morgonluren!

Manga kramar!!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Låter härligt med allt Suzz! Mycket trevligt med uppdaterad blogg, keep it up om du hinner! Hoppas Kodys snuva går över fort dock. Kram på er alla så himla mycket!!

2010-10-24 @ 09:13:44

Postat av: eva

hej hej...nu kan man ju svara här istället =)

milo var runt året när han började gå så han var inte jättetidig med det =)

den där kycklingmaten jag gjorde kommer här..

stek kycklingfilé i bitar krydda med salt och peppar och lägg i en ungsform tillsammans med champinjoner. gör en sås med smör,mjöl,buljong vatten och grädde och soya. häll på såsen och strö över riven ost. gratinera i ugnen ca 20 minuter =)

2010-10-24 @ 09:42:49
URL: http://fonmo.blogg.se/

Postat av: Martina

Hej såg du på facebook det jag skrev om översättningen? translate.google.se o skriv in webbadressen o tryck enter. skitbra, så kan man ha en knapp på bloggen där det står In English Please så länkar man bara till google-sidan..

slow cooking låter spännande, är det en maskin? kramar

2010-10-24 @ 14:30:28
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback