Livet med en snuttiplutt!

2010-03-09 @ 06:42:30
Nu ska vi se om jag hinner uppdatera min blogg, att vara uttrakad, vad betyder det?? :)

Da kom till slut den dagen jag langtat efter sa (varfor jag langtat glomde jag fort bort nar sammandragningarna satte igang ajaj). Det blev aven lite tidigare an beraknat, harligt, en hel vecka! Och forlossningen tog mellan 8-10 timmar, vilket ar kalas for en forstfoderska!!

In pa sjukhus pa fredagen, Kody Jack Hommelhoff antrade varlden tiiiidigt pa lordagen (01.05) och sen akte vi hem fran sjukhuset pa mandagen :) Jack (det jakeln) borjade nytt jobb pa tisdagen, (det ar tydligen inte meningen att jag ska ha jamnariga omkring mig i detta hus, dags o flytta?) och jag kan saga att jag minns inte forsta veckan...?? Minns delar, typ att Kody var 5 dagar gammal forsta gangen han foljde med och storhandlade mat. Han var 8 dagar gammal nar jag och Kody tog barnvagnen och gick till Flagstaff shoppen, 3km. Hmm.. Sen ar vi inne pa vecka tva, och den minns jag knappt heller!
Nu har vi borjat fa lite rutiner, iaf med matningen. Men att stada, diska, tvatta och borsta haret/sminka sig har jag inte nagon koll pa riktigt... Ska darfor bli skont nar Jacks familj kommer (ar DOCK 4 vuxna som kommer, kanner att det kan bli lite jobbigt, men ar bara 4 dagar) och sen kommer min pappa hela vagen fran Sweden och da ska han minsann fa hjalpa till :)

Tillbax till Kody! Han vagde 2980 gram och var 47,5 cm lang, en san liten bebis! Sen gick han ner i vikt vilket bebisar tydligen alltid gor, och da vagde han bara 2.7 kg, sa vi borjade ge honom lite ersattning (mat) pa natterna, vilket fortfarande hanger i trots att han nu vager 3.6 kg! (Mest for att Jack kan ga upp och mata honom en gang om natten med ersattning sa jag far sova!) Sist vi matte honom var han 50,5 cm, sa han ar fortfarande inte stor! Men han ar helt perfekt!

Nu ska vi ga en svang med barnvagnen, sen maste jag hem och ladda en maskin med handdukar!

Ha det gott allesasammens!
/Mamma Suzz!!


Kommentarer

Postat av: Eva

mysbebis =)

2010-03-09 @ 21:22:26
URL: http://fonmo.blogg.se/

Postat av: Mamma Pia

Åh vad jag längtar!!!!!

2010-03-10 @ 18:47:10

Postat av: Frida

åå vad underbart.. du kommer va en kanon-morsa=)

2010-03-11 @ 18:05:59

Postat av: Martina

Äntligen uppdatering! ;) Låter mysigt! Men du får ta o promenera me barnvagnen så kommer du droppa kilona på nolltid. :) Man kan aldrig promenera för mkt.. Mysigt me besök ända från Sverige! kramar Martina

2010-03-12 @ 13:30:56
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Postat av: Moster Eva

Världens sötaste!!! Jag kommer och blir barnsköterska!

2010-03-13 @ 17:25:14

Postat av: Cathrine

jag minns iaf när du ringde mig efter födseln och svor att alla människor ljög om smärtan och detta kommer jag komma ihåg och påminna dig om när du gått över till andra sidan och "glömt" :)

2010-03-14 @ 19:22:37
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback