Freebies and free samples!!!!

2009-10-25 @ 02:02:42
Ackligt fattig som jag ar sa har jag nu borjat googla  runt pa bebissidor dar jag emailar folk om hur jag precis flyttat till Adelaide osv och ber dom skicka mig lite samples pa typ babywipes o annat tjafs man kommer behova i miljarder snart. Jag fick tag i nagra hemsidor fran andra mums-to-be. Dom andra har sjalvklart jobb och ar bara allmant snala, sa nar bebissidorna val far mitt mail tror dom bara jag ar en snal mamma sa jag kommer formodligen inte fa ett dugg.

Jag vill ha saker att satta upp i bebisrummet, det ar SKITTRAKIGT att inte ha natt o gora dar inne o jag vill bara bekanta mig med rummet och satta upp borden och klistra upp allt annat tjafs och mala byran osv osv.
Men da maste man ju kopa borden och klistermarkena och allt annat forst iuforsig, och jag tvivlar pa att IKEA bryr sig ett j*vla skit om jag skriver till dom att jag precis flyttat till Adelaide och ska ha barn. Och ar svensk. Tvivlar pa att jag far hem den dar bebissangen bara for det.

Vi akte aldrig till IKEA haromdan sa jag har fortfarande ingen byra med skotbord, men om ca 2 timmar ska vi aka dit och da ska jag antligen andas svensk luft (eller, jag menar mobel) och fa inhandla min forsta sak till bebisrummet! YESSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!

Sen maste jag montera ihop skiten sjalv, for jag ar ju svensk och vi svenskar vet ju hur man ska gora med IKEA mobler (huh??) sa efter det kommer jag anda inte ha energi till att gora mer an att sitta pa soffan och koncentrera mig pa att andas och bli halvt ihjal sparkad innifran.

Jag hade ingen aning om att bebisar kan sparkas sa hart!

Om 21 timmar ska vi hamta upp mamma pa flygplatsen! Jag raknar med att sova 10 av dom timmarna, sa det ar ju med andra ord inte langt kvar alls, tjohoo!! En van!

Forhoppningsvis far jag borja pa vattengympa med andra tjockisar om nagra veckor, ska ringa min barnmorska i veckan och fa klartecken fran henne forst bara, hoppas hoppas!!

Och nu ar vi 24 veckor gagna, wow, 10 veckor kvar till vart ultraljud... 10 veckor! Vanta nu, hur lange till ska jag va gravid??? Jag har ju redan varit gravid i 2 ar, kanns det som, hmmm.... Visst ar det spannande och kul, men jag tycker det ar ganska spannande att INTE ga som en anka, och jag tycker att det ar ganska kul att faktiskt fa plats i dom kladerna jag ager. Meeeen, vad gor man?

Jag har hyrt sasong 6 av gilmore girls, och nu far jag inte ens titta pa det nar jag ar ensam hemma bara for Jack ar hooked. Alla alskar gilmore girls, its a fact.
Sa allt jag har att underhalla mig med ar Da vinci koden. Bra bok dar. Ska val kaka apple och lasa en stund nu.

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Cathrine

Jag vill ännu en gång slå ett slag för gumtree....

2009-10-25 @ 22:34:15
URL: http://catenett.blogg.se/

Postat av: Eva

Hallå där "väldigt mycket gravida-tjejen"! Snart kommer grabben, han börjar nog snart bli nyfiken på livet och då kommer du i dina kläder igen, slipper sparkar inifrån och allt blir frid och fröjd! Du och mamma Pia har det jättebra nu förstår jag, och hon hade ju lite saker med sig till bebisen...har du några önskemål, något vi kan skicka? Är det dags för mig att sluta med allt blågult, heja Sverige och vår vackra flagga...pray tell? Får se om jag kan...Ha det bra! KRAM

2009-11-09 @ 16:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback