Adelaide

2009-10-20 @ 05:08:44
Det ar nastan att det skulle vara forbjudet for mig att ha en blogg, sa dalig jag ar pa att uppdatera!
Meeeen nu provar vi igen, den har gangen kanske jag blir en jatteflitig bloggare!
Jag tycker ju personligen att det ar valdigt roligt att lasa Ryssans blogg, det ar en valdigt bra sak o ha en blogg nar familjen bor i sverige, systern bor i england och vannerna befinner sig lite varstanns pa jorden!

Forst och framst ar det val ganska viktigt att namna att jag inte langre bor i Surfers Paradise! Det blev en hastig flytt i slutet av september. Flytten har iuforsig varit planerad sen i julas, men jag trodde vi skulle flytta lite efter jul kanske!

Flytten agde rum dels for att det kanns som jag haft min storhetstid i Surfers, dels for att Adelaide var nagot nytt och spannande dar jag av nagon anledning bestamt mig for att det skulle vara det perfekta stallet att bilda familj, och efter att ha fatt reda pa att en knodd infunnit sig i min mage sa kandes slutet av september som en bra tid att flytta!

Borja om pa ny kula yet again! Alltid spannande :)

Sa, nu sitter jag i min nya kula, och jag maste saga att det kanns bra! Jag har inte kommit igang ordentligt an, men det kanns bra, jag far en bra kansla av Adelaide!

Vi flyttade in i varat hus den 2a oktober, ett hus vi hyr av en kille vars flickvan ar fransk o dom har precis fatt igenom sitt de facto/partner - visum. Grattis till dom, ge mig nu mitt!
Huset bestar av 3 sovrum, ett for de blivande parona, ett som haller pa att bli ett gastrum (mamma far inviga) och sjalvklart ska ett sovrum bli bebisens rum!

Jag har ett rum som e tvattstuga, dar min nya tvattmaskin LG bor, vi bekantade oss for forsta gangen idag. Jag blev inte besviken.
Sen ar det det vanliga; kok, vardagsrum, toa, badrum med, thank god, dusch OCH badkar.
Varan dusch ar helt vardelos, vattnet rinner sa sakta sa mitt har blir inte blott, alltsa maste jag bada hela tiden, vilket inte verkar som nagot att gnalla over, men jag ar nu 23 veckor gravid (jag tycker jag ar massiv, men folk som vet battre skrattar at mig och sager "vanta du bara") och det borjar bli svart att ta sig ur badkaret. Jag ar en yr sjal i grund och botten, att blodet rusar upp till huvet i ca 0,00000000000001 km/h nu gor mig annu yrare, och det ar fruktansvart osmickrande nar jag ska forsoka ta mig ur badkaret. Har jag aven slangt i for mycket varmvatten e det kort.
Annars ar det ett mysigt hus, jag trivs valdigt bra, vi har en harlig balkong med utsikt over tradgarn!

Jack jobbar for fullt med landscaping nu, han har aven lyckats fixa extrajobb till helgerna, trist for oss bada, men innan bebisen kommer ar det bra och forsoka ha lite koll pa kassan!

Igar fick vi sista detaljerna till var visumansokning, sa jag vantar pa att Jack ska ringa och saga att han har lamnat in det till immigrationsmyndigheterna! Sen far vi verkligen hoppas pa det basta, jag tror vi har lamnat all info de behover, jag ser inga problem for att det ska ga igenom, MEN, man vet aldrig. Folk far nej hela tiden, sa, det ar bara att vanta och se... Med spanning!

Nu ska jag ata, det ar en stor hobby of mine nu for tiden! Sen vantar jag telefonsamtal fran sverige, om 6 dagar far man finbesok, da kommer blivande mormor och bor hos oss ett par veckor! Ska bli sa kul!

Vi far se nar nasta inlagg kommer, forhoppningsvis tar det inte allt for lang tid!

Ciao!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Wow! Jag brukar kolla varje kväll och ÄNTLIGEN är bloggen uppdaterad! Men nu ses vi ju snart o kan prata öga mot öga! Kul i alla fall att läsa mer om huset och att tvättmaskinen är bra (betänk att det är din mor som talar!)Ska genast meddela Evseludd att hon kan titta in även på denna sida, vi har ju i stort sett gett upp hoppet om bloggsuzz! Kram och vi ses om 6 dagar!!!!!

2009-10-20 @ 21:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback