Simma med nudlar!

2009-12-03 @ 08:04:18
I tisdags da, var jag saklart valdigt peppad pa varan foraldrakurs! Jippie lixom!
Vi akte dit, satte oss ner med alla andra, och en kvart senare kom en kvinna in och sa att det blivit installt. Det hade blivit missuppfattningar om ledighet. (Hoppas inte det hander med min lakare nar jag ska foda!!)
Sa, som ni forstar, sa var jag krossad. Jag menar, en hel 2 timmars session som gick bort, som aldrig kommer igen, det ar ju fruktansvart.
Jag sa ytterst fa ord i bilen pa vagen hem, och for att fa min underlapp att sluta darra sa blev vi tvugna att hyra film och kopa ostbricka. Genast blev jag mycket gladare! Ghosts of girlfriends past blev det, och jag tyckte den var riktigt fjantig. Men det blev iaf inga tarar fallda pga installd foraldraklass, sa det var ju tur det!

Onsdag... Hande inte sa jattemycket, men oj sa fina mina blommor som jag fick av mamma har blivit!


Dom blommar och ar sa glada sa!

Och haromsistens sa fixades och trixades det i mitt lilla blomland, nu vill jag att tomaterna ska gro ordentligt!!



Sahar risigt och dant var det till en borjan... Men, sen kom jag pa att jag VET ju vad jag styr med! Har ser ni en kvinna som varit anstalld som appeltrads-beskarare! Aha! Sa att sa fort jag fick tag i avsnipparn sa var det som att cykla, jag forvandalades in till en ypperlig tradgardsmastare, och jag sager bara det, va imponerade... :)



Japp, jag e stolt, Jack e stolt, tomaterna ar stolta! (tror aven granntanten kanner sig lite stolt!)

Nog om hur duktig jag ar.

Idag har jag avrit och simmat med andra tjockisar, guuuuuuuuuuuuuud vad jag alskart! Det ar det basta jag har gjort pa sakert 5 ar! Om ens det, alltsa, det ar sa jakla harligt! Jag vager ingenting, jag har inte ont nagonstanns, jag stretchar, jag tranar, jag kanner endorfinerna susa runt i kroppen! Jag alskart! Att poolen ar uppvarmd till runt 30 grader gor det ju bara perfekt mmmm :)

Tyvarr pratar folk med mig nar jag sitter o vantar pa bussen. Och inte sanna dar sma trevliga smaprat. Nej, jag satter mig brevid knappisarna, saklart.
"Ah vilken skon bris det ar idag"-Man, ca 45.
"mmmm"-Suzz, mattligt road
"Ja jag ringde min mamma haromdan, hon bor i Nya Zealand"
"mmhmm.."(tittar desperat ut mot tom vag, ingen buss an, shit)
"Dom hade 6 grader haromdan. Jag sa att vi hade 43. Mamma va tyst i tio minuter. Sen sa hon att hon var nojd med deras vader." Flinar lite underfundigt.
"mmmmmm"
"Min bror renoverar hus i Nya Zealand!"
(Har reser jag mig upp och gar mot fel buss med flit, latsas fraga chaufforen nagot och satter mig sedan ner pa en annan bank)
"Far man roka har?"-Tjock tant som ar upprord for att mannen som satt pa banken innan henne roker.
"Jag vet inte"-Suzz, lite smatt uppgiven
"Jag tror inte det, tror du det???"(kvinnan talar tillrakligt hogt sa mannen ska ta at sig)
"Eftersom det ar ett askfat precis brevid sa far man nog det"
"Men, jag har ju astma!!"
Har valjer jag att le, och sen satter jag demonstrativt in horlurarna i oronen.

Men anda, allt sant dar ar sa vart det, bara jag far simma med mina medmanniskor! Vattenbaserad gympa for gravida = Lycka!

Sa ni forstar vilken dag jag har haft! :) Dags o vila pa soffan, sen ska vi aka och leta efter en julgran JIPPIE!!!!!! Plast, men anda, en julgran JIPPIE!!!!!

Och pa tisdag ska jag borja ga pa gentle stretch and exercise pa sjukhuset, hoppas det ar lika roligt som simningen!!

Manga kramar!!

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Suzanna, vilket tomatland!!! Härligt jobbat!!

2009-12-03 @ 19:08:18

Postat av: Cathrine

Jäklar vad du styrde upp i tomatlandet!

2009-12-04 @ 18:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback