Anonyma Tjockisar

2009-12-01 @ 03:01:14
Tisdag idag, sa foraldraklass ikvall vid sju, ska bli kul, ar sa roligt att sitta i en ring med framlingar, och nar nagon sager nagot om hur jobbigt det ar att vaga sa mycket extra runt magen eller att rapa 20 ganger i minuten eller att vakna tio ggr per natt eller att ha konstanta sura uppstotningar, sa haller alla med, och dom menar det verkligen!
Inte som nar jag sager till Jack, "ursakta att jag rapar sa mycket, men jag kan verkligen inte ra for det"
"Jag forstar" sager han, men dom har andra tjockisarna pa foraldrakurserna, dom MENAR det verkligen! Dom FORSTAR verkligen att jag kan inte gora nagot at det, dom VET hur jobbigt det ar att aldrig fa sova en hel natt pga olika krampor, eller att kudden under magen maste justeras varje gang man vander sig om, eller att den dar gulliga sparken under revbenet inte bara vacker en ur djupaste somn, utan att den aven gor ont som f*n!

Det var det som var det roligaste med att ga pa simningen i torsdags. (hela grejen var underbar, att vara viktlos och att kunna rora sig var helt otroligt) Nar man pratade med dom andra mums-to-be sa kandes det som att man blev forstadd for forsta gangen i hela sitt liv.

Formodligen liknande kansla som anonyma alkoholister far nar dom traffar folk i samma situation!
Underbart!

I sondags postade jag den allra sista delen av min visum-ansokan. En polischeck fran Australien, trodde inte jag skulle behova det, men men. Varan case officer Catherine borde ha fatt den idag, sa nu ger jag henne inte alls lang tid, jag vill ha mitt visum. Satan va surt det skulle vara om det av nagon anledning inte gick igenom!! Men det ar bara att halla tummarna, hall tummarna ni med!


Vantar fortfarande spant pa tvspelen, har dom skickats an? Man far ju hoppas det :)

Nu ska jag satta mig i soffan och kaka en banan, mmm, ska lasa lite i min bok oxa! Sen far jag se om jag ger mig ut pa en liten promenad runt kvarteret igen, eller om Jack kommer hem tidigt sa vi kasnke kan ga och strosa lite tillsammans!

Manga kramar!! Tjing tjong! 

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Om allt går enligt planerna så lämnar Zelda o gänget Svedala i morgon, den 2 dec 2009!

Kram!!

2009-12-01 @ 21:01:11

Postat av: Cathrine

Du borde testa min nya diet; skivad banan med jordnötssmör alt skivat äpple med jordnötssmör. Jag äter det till lunch flera dar i veckan och det är asgott! Till historien hör att jag tar väldigt mycket jordnötssmör...kan ju inte påstå att jag är nåt vidare fan av äpplen lixom..

2009-12-02 @ 18:55:30
URL: http://catenett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback